tirsdag den 31. august 2010

WTF…??!

I mit hoved svirrer idéer rundt disse dage. Skabertrangen er høj, og der er masser af ting jeg gerne ville give mig i kast med.

Gamle møbler der trænger til… nej, skriger på restaurering, touch-up og løft.

Kasser og kurve fyldt til randen med stoffer i lækre farver og labre mønstre, der bare venter på at blive transmogriffet om til tasker, børnetøj, puder og magasinholdere.

Halvslidt tøj der mangler lige dét for igen at blive nyt og lækkert. Bare lige lidt patchwork hist eller en gang italiensk quilt her. Ååååh, italiensk quilt, jeg savner dig…

Store, hvide lærreder der står i et hjørne inde på alt-mulig-værelset og håner mig. De kalder og driller; hvisker “Du tør ikke, du tør ikke, du tør ikke………..”

Garn og mønstre der ville være så fine sammen. Bare lige en lillebitte sweater til hver af pigerne, ikk´…

Jeg synes bare ikke tiden er der. Jeg ved godt jeg har sagt det før, og jeg ved godt det lyder helt grotesk. Jeg går jo bare herhjemme og er arbejdsløs, for catan. Jeg burde have al den tid i verden jeg kunne ønske mig.

Det har jeg bare ikke. Jeg er Dronningen Af Ufærdige Projekter.

Jeg synes min tid (igen. Eller stadigvæk) går med opvask, tøjvask, hente/bringe børn, lufte/fodre hunde, støvsugning og alle de andre sindsoprivende beskæftigelser “man” sådan kan få fyldt sin dag ud med som mor.

Om jeg begriber hvordan de/I derude kan finde tid til alt det, plus lige at sprøjte otte retropudebetræk, fjorten lækre Liberty-kjoler og tre par økologiske tullebukser igennem maskinen hver og hveranden dag??!

Hvad fanden er opskriften? Hvis I vil ud med dén, spørger jeg aldrig om noget igen. Ama´r halshug.

9 kommentarer:

Villa Ko sagde ...

Mon ikke det er noget med "den bedre halvdel" som tager over på alle de kedelige opgaver såsom mad, rengøring osv. Ja, jeg ved det ikke. Jeg er alene om det hele, så derfor kommer der heller ikke så mange projekter fra mig ;-)
Jette / Kamma og Ko

Unknown sagde ...

Kære Kirsten
Gang på gang på gang på gang skriver du, så jeg genkender det i helt uhyggelig grad.
Og NEJ!Har ikke opskriften. Sidder selv med nøjagtig samme måben, når jeg åbner op ind til blogverden. HVORDAN GØR DE? Og hvis du får den, så deler du da ud??? Ik?!

zpiffen sagde ...

Lige mine ord. Fatter minus. MEN! jeg ved til gengæld, at det er være hjemmegående, af den ene eller anden årsag, ikke, IKKE! er ensbetydende med god tid til sig selv. Og jeg kender alt til det at have mange planer inde i hovedet. En dag bliver vi vel gamle, så vi får tid til det hele. ;0)

Kirsten sagde ...

Jette: Måske har du ret. Måske burde jeg bare ha´ svunget pisken over husbond noget før (og hvis du spø´r ham tror jeg egentlig noget han synes jeg er skrap nok i forvejen...), men: Han har s´gu heller ikke tid til alt det der hejs. Han arbejder. Og arbejder. Og overarbejder igen, så vi kan holde skindet på næsen. Det dejlige væsen :-)

Frk. Hverdag: Du kan TRO jeg deler, hvis jeg finder fiffet! Sisters unite! ;-)

Zpif: Hep! Så skal der hækles kludetæpper til børnebørnene, laves patchworkbikinier (det skal nok blive moderne - just you wait!) til oldebørnene, og pimpes go´ portvin med plejerne på ollekollet. De må nemlig godt drikke med, EFTER de har taget min rengøring og luftet katten. Jaaaaaaaa! ;-)

Pernille sagde ...

Altså... jeg er rigtig god til at lukke øjnene for alt andet end det jeg selv lige synes er sjovt.. ungerne må hente sig selv, nullermændene og opvasken skrige sig hæse og hvis nogen er sultne, må de lave noget mad.. eller undvære.

Det er min opskrift - men det er så kedeligt at vågne op bagefter, for så venter alt det som ingen andre har taget sig af - desværre!

Sandie sagde ...

Åh hvor ville jeg også godt have de vise sten!
Går selv hjemme, og jeg undres også gang på gang over hvor meget andre når.

En fugl i hånden sagde ...

Sødeste Kirsten... Jeg sylter alle de ting, du remser op, du bruger tiden på, og helliger mig kreationerne. Så tager jeg en dag med damage control af hus og hjem, hvor især dyngerne med tøjvask og opvask hober sig op. Efter sådan en dag tager jeg lige lidt indretningsbilleder til bloggen, og syer så atter glad og fro afsted, mens huset endnu engang går i hundene...

Nå ja, og hundene, dem glemmer jeg indimellem at fodre fra morgenstunden, eller at lukke ind, når de har været en smut ude i haven!

Så ingen super woman tendenser her - bare lige for sådan at slå det fast ;)

Sov godt du kære dronning!

Anonym sagde ...

Pssst. Pssst.
Det hjælper sgisme ikke at blive gammel. Tiden vil stadig ikke slå til..
Det var bare det jeg ville sige HEJ!!

Meeeen, jeg følger jo af og til jeres blogs, og synes da i den grad at i får lavet en masse kreative tiltag ( alle i unge mennesker)..
Og så får den gamle krampe her, ovenikøbet et rigtig godt grin, med i købet af og til...
1ooo Tak , fra mig som bare er med på en kigger. :0)

Merete sagde ...

Syntes jeg bruger tiden her ved computeren, for at checke det I andre får lavet, når det endelig er blevet fyraften og maden og vasketøjet er ordnet, og ja så gik den dag... så jeg når nu heller ikke meget - hvis det kan trøste lidt.
Men fiffet er nok kun at tage billeder af og skrive om det man når, og så glemme det andet ;0)