fredag den 20. august 2010

Den lille kyniker

Asta, altså.

Jeg lurede lige i hendes nye kristendomsbog, som jeg nu gør hver gang hun får nye bøger. Bare fordi det er sjovt at se hvad pensum de skal igennem den næste tid, og fordi jeg altid har været en bogorm.

På spørgsmålet “Hvordan blev verden til?”, havde mit barn komplet ignoreret alt om Adam og Eva, skabelsesberetningen og Gud med hans hviledag og alt det hejs.

Hendes svar lød kort og godt; “Big Bang”

Se, dét er indoktrinering på den fede måde! ;-)

1 kommentar:

Kirsten sagde ...

Åhhhh - nu kan jeg jo ikke huske hvor gammel din datter er... ;-)

Men i min 3.kl., er der flere der har pænt styr på "The Big Bang", og det er UDEN jeg har gjort antydninger i kristendoms timerne til, at noget sådan evt. også kunne være sket... det er bare så sjovt at have sådanne timer med de små, jeg har både kristendom og historie med dem, og der er flere der er pænt vidende om mange ting ;-) herlige unger...