fredag den 13. august 2010

10 om mig

Helle har tagget mig, og således bedt mig om at dele 10 facts med jer, som I (måske, måske ikke) ikke vidste i forvejen.

Om det så bliver interessant eller ej, dét vil jeg lade være helt op til jer at bedømme. Jeg får jo bare lov til at udbrede mig om mig selv, og det er slet ikke så tosset endda. I kan ikke engang afbryde mig!

Here goes:

Jeg elsker farver – men går desværre næsten altid klædt i sort og/eller brun. Vaner er svære at bryde.

Jeg synes venskaber er noget af det sværeste i verden.

Jeg ville gerne være mere modig.

Da jeg var teenager var jeg overbevist om at reinkarnation fandtes, og var lige så overbevist om at jeg i et tidligere liv havde deltaget på Woodstock. Jeg synes stadig det er et sjovt tankeeksperiment – og tror forøvrigt jeg ville have passet fint ind i klientellet.

Jeg er skabsfan af Gok, Trinny & Susannah og alle de andre, og kan sagtens sidde og misunde de heldige kvinder lidt, når de altid ender ud med at være gudesmukke efter kyndig behandling.

Jeg kan tømme en pose med Minto (de bedstemoragtige pebermyntekarameller i hvidt/blåt papir) uden at blinke – men det hviner i tænderne bagefter.

Jeg har altid mindst fem idéer i hovedet, men når aldrig at få ført flere end højst halvdelen ud i livet.

Jeg er stolt af at have opdraget børn der hellere end gerne går udenom børnemenuerne når vi er i byen at spise.

Jeg elsker musik, og næsten al slags – men ender som regel med at synes det bliver for monotont, hvis jeg hører det samme i lang tid. Undtagelserne er der selvfølgelig. Jeg bliver vist aldrig træt af de go´e gamle, som f.eks. Billie Holiday, Satchmo, The Doors og Jimi Hendrix.

Jeg er glimtvis velstruktureret. Læg især mærke til ordet “glimtvis”…

………..

Blev du klogere? Det gjorde jeg faktisk selv, lidt. Det er ikke så ofte man tvinges til at tænke over sig selv, og måske er det såmænd godt nok. Det kunne lidt for hurtigt ende i navlepilleri, hvis jeg skulle kunne dishe 10 nye ud hver uge.

Og nu til det mere alvorlige. Jeg skal sende stafetten videre til seks andre, og nu håber jeg de har lyst til at lege med. Come on, det er weekend – hvad skal I ellers nå? *kækt blinkende smiley med lettere provokerende mine*

Jeg prikker til

Zpif – fordi jeg har mødt hende flere gange, og synes hun er en hamrende interessant person!

M – fordi hun får mig til at ønske at jeg boede i Vestjylland. Og så får hun mig til at le højt og længe. Hver gang!

Anne – fordi hun kan noget helt særligt med ord.

Stine – fordi jeg har fuld tiltro til at hun også kan lave en “10 om mig” i streger, og hendes fantastiske tegninger gør mig altid glad.

Lis – fordi hun er en af de sjoveste, sejeste og smukkeste i Blogland.

Linda – fordi hun med ord alene kan få en lille film til at køre for mit indre øje, hver gang jeg læser med.

God kamp, d´damer!

3 kommentarer:

zpiffen sagde ...

Møs til dig! Og skal vi så ikke snart mødes over en kop noget?

Kirsten sagde ...

Det kunne faktisk være helt hyggeligt at prøve :-) Vi er jo altid mødtes i "job-regi", og med mange flere mennesker involveret.

Men nu kommer jeg garanteret helt i tvivl, om jeg så skal kalde dig Zpif eller Grete!!? ;-)

zpiffen sagde ...

Thja, jeg tror, der er valgfrihed, men i det daglige reagerer jeg nok mest på det sidste. Cool med et lille nordjysk blogger-træf. Jeg er klar om et par weekender. Har lige en lille flyvetur og en stor familiefest der skal overståes først. Lad det hermed være et lille heads up om, at det er lørdag, man skal holde sig i sikker afstand af Aarhus!