torsdag den 26. august 2010

Jeg håber Allan forstår…

Kom lad os ta’ en pjækdag sammen
den slags gør vi aldrig mere
Vi render ud og gemmer os ved stranden
og fanger luftfisk mellem fingrene dér

Kom lad os splejse om en billig flaske Palanco
vi sender alvorsbetjenten på flugt
Vi retter ryggen til honky tonky
og finder den baggård vi altid har brugt
når vi sagde

jeg vil
jeg vil ik', jeg vil ik, jeg vil
jeg vil ik', jeg vil ik, jeg vil

Du skal ikke være bange for tvivlen
jeg kender tvivlen mere end alt for godt
Tvivlen er ensom og den hjemsøger natten
efter et sted hvor den får bedre fat

Jeg vil
jeg vil ik', jeg vil ik, jeg vil
jeg vil ik', jeg vil ik, jeg vil

For hver gang du trækker dit vejr 
du trækker dit vejr skal du huske 
at kisten den slæber sig langsomt nærmere 
og nærmere og nærmere

Vi har altid gjort som der stod skrevet
som om verden den blir’bedre af det 
I dag vil vi leve som om det gjaldt selve livet
som om vi bestemmer hvad der skal ske

Så lad os ta' en pjækdag sammen
vi går ud og sparker vejskilte ned
Lad os gå ud og slå hul i forstanden
så folk omkring os kan se vi er til

Jeg vil
jeg vil ik', jeg vil ik, jeg vil
jeg vil ik', jeg vil ik, jeg vil

……………………..

Tak til Allan Olsen for ufrivilligt lån af teksten. Jeg ved godt der er copyright på og alt det der, men i dag var hans ord bare så meget bedre end mine.

1 kommentar:

Stella Dea sagde ...

Og sikke nogle ord