mandag den 23. august 2010

Fem fede fund

Jeg er blevet tagget af Lisbeth/Kolorista i en lille ting om fem fede fund fra loppemarkeder. Lidt for sjov og lidt for alvor, for Lisbeths håb er at vi på den måde kan dele de gode steder med hinanden.

For min skyld ingen alarm. Jeg deler glad og gerne, for i virkeligheden køber jeg vist ikke så meget på loppemarkeder som jeg gerne ville. Jeg synes nemlig der er langt mellem de virkelige godter – eller også er det bare fordi jeg ikke har øjnene med mig.

Jeg er blevet nødt til at inddrage genbrug´ser og diverse i legen, for nogen extraordinær loppehaj er jeg altså ikke.

Here goes…

014

Sidste nye fund; skamlen som deler vandene herhjemme.

Jeg elsker den. Søren elsker at hade den. Men helt ærligt; skal den ikke bare lige have en gang med hvidtekosten og et nyt bånd under betrækket for at blinke for vildt??!

45 kroner hos Mission Afrikas Genbrugsbutik i Aabybro.

015

Superdupertasken med plads til både varm trøje, strikketøj, kalender, diverse colaflasker, cigaretter, mobil, toiletgear, notesbog og alt hvad hjertet ellers begærer!

Jeg elsker den – men prøver at begrænse mig i hvor og hvornår jeg slæber den med. Kæft, den er tung når den er proppet til randen. Og når jeg har plads i tasken kan jeg altid lige finde én ting mere der skal med…

Et sted omkring 30 kroner ved det halvårlige (?) Lion´s Loppemarked i Saltum.

016

Et udsnit af min allerstørste loppesvaghed; gamle, bulede, halvrustne dåser.

Kan. Ikke. Gå. Forbi. Dem.

Pris og sted forbliver ukendt, for jeg kan simpelthen ikke huske det. “Rundt omkring” må blive svaret.

017En pung? Hvorfor viser hun en pung??”

018

Neeeeej! Ikke en pung; et lille fint syetui, købt komplet med fingerbøl og to nåle. Jeg er bare ikke kommet i gang med at bruge det endnu, for det har ligget i rodet på altmuligværelset og forputtet sig. Men det kommer, for det er i allerhøjeste grad anvendeligt.

5 kroner i en lille genbrugssnask i Halvrimmen (tror jeg nok…?)

019

Loppesvaghed nummer to; gamle dynebetræk og andet til videreudvikling.

Jeg har ikke fundet meget, men det jeg har er jeg til gengæld glad for. Pris og sted er igen “Rundt omkring”, men jeg kan da afsløre at Mission Afrika i Aabybro og Lion´s Loppemarkedet i Saltum har været de rene guldgruber. Efter min smag, i hvert fald.

Mission Afrika tager omkring en flad 20´er for et dynebetræk, og hos Lion´s er de til at handle med. De er nu så rare ude på landet…

Det var dét. Nichts weiter.

Vil Mette B, UniKarina, Liselotte, Karen og Pernille mon lege med?

3 kommentarer:

mette b sagde ...

He he, den skammel ville bestemt også skille vande her hjemme. Og jo, den skal da bare lige have en tur med hvidtekosten und so weiter ;o)

Jeg leger rigtig gerne med. Så kan Canon og jeg jo få en ny lille opgave. Hun er mit absolut bedste legetøj ever!

Klem fra
mette

Kolorista sagde ...

SKØNT at du ville være med, Kisten - og så skal jeg da vist snart nordpå og snuse lidt i "dine" genbrugsbikse. Skamlen er jeg vild med (Kasper ville HADE den - manden EJER jo ikke smag - altså, kun i kvinder ;-)) - men jeg tror nok jeg ville gi stellet en gang gul eller sort i stedet for hvid. TASKEN: er du vimmer, mand - den ku jeg osse godt ha alle mine ting i og en deraf følgende pukkel af at slæbe. NICE. KH Lisbeth

Kirsten sagde ...

God fornøjelse Mette - det er jo faktisk helt hyggeligt igen at se på sine ting med nye øjne, og man kommer som bonus i tanke om ting man næsten havde glemt. Det gjorde jeg i hvert fald...

Selvfølgelig ville jeg det, Lisbeth. Det´ jo sjovt! :-) Og kommer du nu omkring "mine" genbrugssteder, så lover du lige at give lyd fra dig først, for så holder vi sgu loppetræf!