torsdag den 19. august 2010

Endelig

Det har stået virkelig sløjt til på håndarbejdsfronten sommeren over. Idéerne har været der, men tiden har manglet.

Nu kan jeg mærke at jeg har måttet undvære længe nok, så idéer bliver nedfældet på papir, stofferne findes frem og det hele står i kø for at komme ud i lyset.

Rom blev jo ikke bygget på én dag, så indtil videre er jeg stadig i gang med de blå og grønne toner jeg påbegyndte i går. Men det skrider fremad.

006

Måske er det gammeldags, men jeg synes det er hyggeligt; jeg holder mest af at sy patchwork i hånden. Det betyder så også at tingene ikke ligefrem går stærkt, men til gengæld bliver de pæne og nøjagtige. Og så nyder jeg det.

Jeg var så heldig at finde en håndfuld af de fine taskegreb i en genbrugsbutik for nylig, til næsten ingen penge. Nu er der dømt tasker over hele linien – hvis det bare viser sig at de er nemme nok at montere.

De næste lapper er så småt ved at være klippede også, så tasken i røde og pink nuancer står for tur bagefter.

Og så har jeg tænkt mig at lave “noget” med en hæklenål senere, og at videreudvikle disse her, selvfølgelig også i lækre farver og kvaliteter. De strandede lidt sidste gang grundet tekniske vanskeligheder, men nu tror jeg fidusen er fundet.

I skal nok få det hele at se. Senere. Lige nu har jeg noget blåt og grønt der kalder…

Ingen kommentarer: