torsdag den 5. august 2010

Status

På minussiden er jeg stadig arbejdsløs. På plussiden er jeg gladere end jeg har været længe!

På minussiden mangler jeg stadig at tabe omkring 15-20 kg. På plussiden går det stadig den rigtige vej med vægttabet – og efter en lang sommerferie og “kur-pause” er motivationen igen i top.

På minussiden roder mit hus helt forfærdeligt. På plussiden starter Søren og pigerne snart på arbejde og i skole igen, så jeg kan få tid til at få sat skik på den losseplads vi kalder “hjem”.

På minussiden er familiens ferie snart forbi. På plussiden har vi haft en helt utrolig dejlig ferie sammen. Allesammen!

På minussiden er jeg stadig ryger. På plussiden kan jeg mærke en stille, snigende ikke-ryger begynde at stikke snotten frem – forsigtigt, forsigtigt… (og sig det ikke til nogen, for den slags motivation har før vist sig at være flygtig).

På minussiden har jeg haft utrolig lidt begavet at skrive om på det sidste. På plussiden gør det ikke så meget, for jeg har heller ikke haft tiden.

På minussiden er vi fattige som kirkerotter. På plussiden gør det ikke så meget. Vi klarer os jo alligevel, og har det både skønt og sjovt hver dag.

På minussiden har jeg af og til lyst til at kværke Søren. På plussiden lever han endnu - fordi han får mig til at le, hver gang jeg er allermest irriteret på ham.

På minussiden har vi denne sommer brugt uhyrlige summer på forlystelser, ture og andet sommerhejs ( og derfor er vi nu fattige som kirkerotter!). På plussiden er de penge godt givet ud, for det er alligevel blevet til telttur, 3xFårup Sommerland, Ørnereservatet, Middelalderdage på Voergaard Slot, tur til grenzen og alt det løse ved siden af. Lagt sammen giver det én glad lille familie, med masser af kvalitetsoplevelser i bagagen.

På minussiden har vi haft meget lidt alenetid denne sommer. På plussiden har vi nu lært nogle helt fantastiske, søde og sjove mennesker at kende.

På minussiden har jeg fundet ud af at det er vores madrasser der giver mig ondt i ryggen. På plussiden har jeg fundet ud af at luftmadrasserne ikke gør. (Halleluja for teltliv! Mon man stadig kan sove i telt i haven i november…?)

Konklusion?

Hold nu kæft, hvor har jeg det godt! *stor, fed, tæt-ved-lykkelig smiley*

6 kommentarer:

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Dejlig måde at veje tingene.
Og når alt kommer til alt er der som regel flest plusser, bare man omgives af nogen man holder af.
Ha´en dejlig aften..
Knus Susi

Eva sagde ...

Sådan! Det kan vist ikke siges bedre.

Kirsten sagde ...

Alt i alt må det jo næsten være - som du selv skriver det - tæt ved et lykkeligt liv du lever, og det er jo ikke så dårligt, vel? ;-))

Annette sagde ...

På minussiden burde jeg snart løsrive mig fra blogland og gå i seng. På plussiden er jeg glad for, at jeg nåede at få din blog med, inden jeg gjorde alvor af det, for du får mig altid til at smile ;o)
Og kan man ikke bare sove på luftmadras i soveværelset året rundt?

Unknown sagde ...

Flott innlegg. En positiv måte å se på de negative tingene : )) I LIKE!!! : ))

Karina Simonsen sagde ...

Sikke et skønt og velskrevet indlæg, som jeg læser nu, hvor egen lille families sommerferie også netop er afsluttet, og man sidder med de samme fornemmelser - "hov, hvor blev den af? Men hvor var den god!" f.eks.
Fedt skrevet! :-)