lørdag den 16. oktober 2010

En stille start

Søren vækkede mig omkring kl. 7 i morges. På en lørdag. Normalt ville jeg have halshugget ham, men nu havde jeg jo sådan set selv bedt om det, såååeh….

Jeg fortrød lidt i morges. Dynen var varm, og det var den lille klump sovende Agnes der lå ved siden af mig også. Jeg gad egentlig ikke op, men ombestemte mig hurtigt da jeg kom i tanke om hvorfor.

Jeg har ferie. Og ja, det virker måske åndssvagt at stå ekstratidligt op en lørdag morgen når man kan sove så længe man vil – men jeg ville nyde en langsom start, næsten alene.

Nu er huset vågnet så småt. Agnes har nu flyttet sig fra sengen og ned i sofaen, hvor tv´et allerede er sat til Disney Channel. Havregrøden simrer på komfuret, og i hjørnet af stuen sidder en kæk lille fyr og underholder os med den ene charmerende lyd efter den anden.

003

Vaskemaskinen snurrer lystigt allerede, op opvaskemaskinen ligeså. Jeg er i gang, for der er ting jeg gerne vil have gjort og ryddet til side inden eftermiddagens program.

Her er dejligt. Og jeg har ferie, ferie, ferie…

3 kommentarer:

Solrun Koivuneva sagde ...

Velkommen til ferielandet.

Har nydt min start også, bare på stikmodsat vis.
Har sovet længe, blev vækket med at min mand kom op med kaffe på sengen, og spurgte om vi ikke skulle starte dagen med at se en film sammen. Og den var jeg frisk på.

Ha en super god efterårsferie.

Kirsten sagde ...

Jeg har også efterårsferie - for første gang siden 1999 (hvis man ser bort fra sidste år hvor jeg var sygemeldt i længere tid, men det er en helt anden historie) - og altså jeg har s.. ikke været tidligt oppe. Jeg sidder i skrivende stund i nattøj og har ikke lavet andet end at drikke kaffe og spise toast med smør og marmelade :-), og jeg nyder hvert minut. MÅSKE får jeg lavet lidt fornuftigt i dag, men der er ingen garanti.
Rigtig god ferie til dig og dine.
Mange hilsner Kirsten/Agnes Thrane

Kirsten sagde ...

Det lyder til at I to har startet ferien GODT! God fornøjelse med den :-)