onsdag den 14. januar 2009

Kan du se ligheden?



Jeg tror søreme der er basis for et besøg hos frisøren! "Klipning, farvning, generelt løft, tak!"

Problemet er, at det er for nemt for mig. Jeg kommer altid for sent med den klipning, for jeg har haft den samme frisør i 17 år nu. Hun har altid tid, alle ugens dage, og derfor synes jeg altid lige jeg bare kan skyde tiden til næste gang vi ses...

Frisøren er svigermor, og tidsbestilling sker gerne over en gang aftensmad i hendes køkken. Klipning, farvning etc. tager vi gerne 2 minutter efter at tiden er bestilt. Der er "her&nu"-service, og resultatet er (næsten) altid godt. Hun kender mig jo, bedre end nogen anden frisør kunne, og jeg tror kun jeg er gået derfra med tvivl i sindet et par gange i løbet af alle de år. Okayokay, én enkelt gang gik jeg direkte hjem til telefonen og foretog et nødopkald til en anden frisør, men derudover er det s´gu gået rigtig godt.

Jeg elsker det faktisk. Jeg har altid hadet frisørbesøg før i tiden, mest af alt fordi jeg som ganske ung overhovedet ikke var til det der "snak" der altid er mellem frisør og kunde. Vejr og vind, kendte og kongelige, pis og papir. Jeg gad det ikke, simpelthen. Men at blive klippet og stylet hos svigermor, dét dur! Vi taler sammen, om akkurat det samme vi ville have talt om ude i køkkenet, og det er skønt. Der er plads til kaffe og cigaretter imens, rum til at pigerne render til og fra - og søreme også plads til ros og/eller konstruktiv kritik fra Søren og svigerfar, for de kan heller ikke lade være med at stikke hovederne ind på salonen fra tid til anden. Vi hygger os jo :-)

Jeg glæder mig altid mest til farvningen. Hun er altså genial til det - og så vil jeg forøvrigt gerne se en håndsoprækning over hvor mange der ellers kan prale af muligheden for at sidde til tørre med farve i håret, mens frisøren underholder deres børn inde i stuen imens. Eller tager dem med på travetur ned og fodre ænder.

Alene-tid under tørrehjelmen = Aaaah.....

Jeg tror søreme snart hun skal have fornøjelsen af at få søn, svigerdatter og børnebørn hjem til aftensmad igen :-)
Psst... Billedet af Sheepdog´en er lånt her, og den var da ikke til at stå for :-)

Ingen kommentarer: