søndag den 11. januar 2009

Hvis man nu er vild med Tommy Lee Jones

... er det tid til at dampe ned til den lokale filmpusher, og lægge sin klamme hånd på en fabelagtig film.

Jeg så The Three Burials of Melquiades Estrada den anden aften. Det er en lidt anderledes form for nutidig western, med Tommy Lee i hovedrollen som cowboy´en der får en ægte ven, i form af Melquiades, illegal indvandrer fra Mexico. Uheldige omstændigheder gør, at Melquiades bliver dræbt - og som titlen antyder skal han denondelyneme begraves hele tre gange filmen igennem.

Jeg afslører for meget, hvis jeg siger hvorfor... Jeg vil dog sige, at jeg var fanget fra start til slut; ikke i nervepirrende spænding og ikke i action, men i personfortællinger. Der er et skønt persongalleri i filmen, og som i alle gode film finder man ud af, at de onde ikke kun er onde, og at de gode ikke kun er gode.

Der ligger trailer fra filmen her.

Ingen kommentarer: