mandag den 5. januar 2009

Afslapning eller...

Jeg er lige kommet hjem fra personalemøde. Jeg kan mærke, at det der trækker mest i mig lige nu er: Kaffe, cigaretter, et sprødt håndarbejdsblad, fødderne op og stille P3 i baggrunden.

På den anden side, så kan jeg stadig se grannåle rundt omkring i krogene efter juletræerne.
Jeg kan se omrids af nisserøve i vindueskarme m.v., hvor der ikke er blevet tørret af siden jeg pakkede ned.
Jeg kan se dynger af vasketøj der skal lægges sammen.
Jeg kan se, at der ikke er nogen barmhjertige sjæle der har flyttet kasserne med julepynt på plads, selvom jeg ellers havde håbet (not!).
Jeg kan stadig se tandpasta på ruderne fra nytårsaften.
Jeg kan se, at ungerne (trods gentagne påmindelser) endnu ikke har fået slæbt al gavehøsten op på værelserne.
Og jeg kan se et køkken der ligner et bombekrater.

............. Hvad ville en klog kvinde gøre nu?

Ingen kommentarer: