lørdag den 27. december 2008

Familyfun

Det er mange år siden vi har haft så travlt i juledagene. De sidste to dage har stået på julefrokoster i familiens skød, først hos min far og siden hos mine svigerforældre. Vi har fået både sild, snaps, kål, medister og alt det andet som hører sig til - og rigeligt af det. Nu er jeg glad hvis jeg ikke skal have medister igen før til næste jul...

Begge julefrokoster var superhyggelige, og vi fik såmænd også motion ovenpå al maden, for Asta havde taget sit splinternye High School Musical dansetæppe med, så både børn og voksne havde det rigtig sjovt med at teste øje/fod-koordinationsevnen. Nogle med mere elegant resultat end andre, tør jeg godt afsløre ;-)

I aften skal vi til børnefri julefrokost hos naboen, og jeg glæder mig! Vi bliver en stor flok, og det er nogle af de absolut sjoveste, sødeste, skøreste og skønneste mennesker jeg kender. Altså, de ting der plejer at foregå til de julefrokoster... Det er en flok legebørn med en skrue løs, og jeg går ikke i detaljer om hændelser fra foregående år, men der er altid nogen der tager r**** på selskabet :-)

Jeg regner ikke med at vi kommer tidligt hjem, men vi skal nok alligevel tænke os lidt om, for i morgen skal vi til endnu en familiesammenkomst, denne gang hos min mor - og heldigvis er det ikke julemad der står på menuen. Men jules skal der nu alligevel, for der skal være pakkespil, konfekt og julekager, og hele klanen på mors side deltager. Det er skønt, og vi glæder os, for vi er heldige med den familie. Pigernes oldemor kommer selvfølgelig også med, så hende må vi hellere huske lidt af den hjemmelavede konfekt til, det er efterhånden fast tradition.

Måske jeg nu skulle få vasket lidt mere tøj, for vi får da brug for det...

Ingen kommentarer: