onsdag den 10. december 2008

Fristelser

Jeg juler videre i dag. Jeg fik fri kl. 9 i formiddags, og eftersom pigerne ikke skal hentes i skole og børnehave lige med det samme, er jeg gået i gang med de indledende øvelser til konfekten.

Lige nu står der orangetrøffelmasse og moccaditto og køler stille af ude i køkkenet. Rosinerne er sat på køl, dækket til med med whisky (fordi jeg ikke havde rom, og den ene procent er vel næsten lige så god som den anden...), og lidt senere skal de brændte mandler laves. Der skal sukkerkoges appelsinskal til pynten, og måske kan jeg også narre pigerne til at trille pebernødder i aften - hvis de altså ikke er for trætte når vi kommer hjem fra dans.

Nu mangler jeg bare at finde ud af, hvor pokker jeg skal gemme de brændte mandler inden Søren kommer hjem. Ellers er der ingen tilbage når konfekten skal laves!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Du kan bare aflevere de brændte mandler ved mig.... så skal jeg i hvert fald garantere, at der ikke er nogle tilbage...:-)

Kirsten sagde ...

Næh, du kan tro nej, Inge ;-) De skal gemmes til konfekten, for de skal nemlig knuses og æltes sammen med marcipanen. Så bliver det formet til små brød, overtrukket med lys, mørk og hvid chokolade og pyntet med krokantdrys fra mandlerne - og SÅ skal der nydes! Men mon ikke også der bliver lidt mandler til overs til almindeligt småspiseri... :-) Uhmmm!