onsdag den 12. november 2008

Tid i overskud

Dagen er nærmest kun lige begyndt (eller, det gjorde den faktisk kl. 5.30 i morges for mit vedkommende, men hvad gør det), og jeg fik fri for lidt over en time siden. Nu kan jeg se frem til seks hele fridage, med masser af tid i overskud til alt det jeg normalt ikke lige når.

Selvfølgelig skal der klares en masse praktiske ting. Der trænger gevaldigt til en oprydning i alt-mulig-værelset. Det er det rum der herhjemme fungerer både som garderobe, kontor og kreativt værksted, og det bærer tydeligt præg deraf lige for tiden. Resten af huset trænger også til at se både støvsuger, vand og sæbe, og så er der selvfølgelig vasketøjskurven... *suk!*

Men: De ting skal jeg nok få overstået i det tempo jeg selv vælger, for der skal også være tid til hygge, kaffe, strikketøj, juleklip, børnefødselsdag ved genboen, gode film - og så selvfølgelig koncerten i morgen.

Farveladetrøjen er straks færdig. Laaaaaangt om længe. Den bliver nu mere speciel, end den bliver køn, for jeg er chancestrikker. Mønster er der ikke noget af, og farveskiftene er jeg ikke selv herre over. Hold da op, hvor bliver den mærkelig. Jeg tror faktisk jeg ender med at kunne lide den alligevel, for jeg har altid haft en forkærlighed for det lidt skæve, det smågrimme og det sjove. Dén trøje kommer til at opfylde alle kriterierne ;-)

Så snart den lige har været en tur i vand, og har fået en ordentlig form, skal jeg nok få lagt billeder ind. Måske ender det så også med at være sidste gang der er nogen der ser den, for det kunne godt ende med at blive hjemme-trøjen nr. 1, hyggetrøjen til haven og sofaen. Og måske tager den fusen på mig, og ender godt. Time will tell.

Næste projekt bliver enten et murstenstørklæde i Noro, eller et par pulsvarmere i resten af Kauni´en fra farveladetrøjen. Begge dele ret overskuelige rent tidsmæssigt, og det har jeg brug for nu, ovenpå den trøje. Småtterier må der til. Også i form af andre nørklerier, så der er hentet lækre papirer og andre gode materialer hjem til nyt julepynt, så måske der også bliver lidt at se på senere.

Nej, hvor bliver det altså dejligt :-)

Ingen kommentarer: