fredag den 14. november 2008

Guld

Jeg er lidt brugt i dag. Vi kom i seng ved 02.30 tiden i nat, på det der for de fleste bare var en ganske almindelig torsdag. Jeg var på ingen måde hverken fuld eller bare lettere overrislet. Faktisk havde jeg ikke indtaget andet end cola, for jeg skulle køre hjem efter koncerten, men det gjorde ikke noget. Promiller var ikke nødvendige i det selskab. Michael & Co. kunne nemlig sagtens underholde uden at yderligere stimuli var nødvendige.

Det var en fantastisk koncert. Akkurat ligesom de andre vi har været med til med drengene. De er uden tvivl Danmarks bedste liveband - og så er jeg forøvrigt fuldstændig ligeglad med, hvad andre mener, for her kunne sikkert godt komme til at falde en kommentar eller to om både Lars Lilholt, Poul Krebs og Shu-Bi-Dua. Det tåler ingen sammenligning ;-)

Vi varmede op til The 20 Belows, som spiller god, gedigen punk, stærkt inspireret af Green Day tror jeg. De gjorde det godt, men vi vidste vist allesammen godt at det ikke var dem, vi var kommet for at høre.

Vi var kommet for at høre dem her.

Billederne er ikke fantastiske, men det er altså svært at fotografere mens man hopper, råber, synger med og slår ud med armene.

Se, dét var nemlig en rigtig koncert. Én af dem, hvor man lugter stærkt af sved og øl bagefter, og hvor fødderne klæber til et fadølsbelagt gulv. Én af dem, hvor det dunker i brystet på grund af bas og trommer, og hvor stemmen er væk bagefter. Og hvor de glade drenge på scenen tager sig tid til at komme rundt og snakke, stille op til billeder og skrive autografer bagefter.

Nu er jeg jo ikke 16 år længere, så dét blev der ikke noget af. Altså, næsten... for i sidste øjeblik, efter jeg havde fået jakken på, kom jeg i tanke om, at jeg måtte have noget med hjem og vise pigerne. Især Asta har nemlig været drønmisundelig på os, og yderst forurettet over, at hun ikke er stor nok til at komme med til sådan en voksenkoncert. De er miljøskadede, de børn ;-)

Så nu går jeg rundt med Michael Poulsens autograf på armen. Og Asta vil have mig med i skole på mandag, så hun kan vise den frem...

Ingen kommentarer: