søndag den 21. august 2011

Undskyld, Søren…

Jeg tager på internat med alle kollegerne i morgen. I løbet af de næste dage skal der proppes lærdom, teori og fagsprog ind i mit lille hovede, og jeg glæder mig. Voldsomt.

Det lyder måske …underligt. Mange af dem jeg kender ville hade de dage, og synes at al den teori var noget Fanden havde skabt – men jeg elsker det. Jeg bider ikke på det hele og falder ikke på hale over det halve, men jeg synes altid det er spændende at høre nye teorier, tilgange og metoder når det kommer til mit arbejde. Jeg forbeholder mig dog retten til at tage de kritiske briller på, og plukke ud hist og her som jeg synes jeg kan bruge det til. Det tror jeg er det bedste.

cartoony

(Sakset på nedded et sted – jeg husker ikke hvor, men den er da meget rammende)

Dét er noget af det jeg elsker ved min “nye” arbejdsplads. Muligheden for at udvikle sig selv og sin fagviden er tilstede. Hele tiden. Det er bare et spørgsmål om at råbe op, og gøre opmærksom på at man gerne vil.

Nu får jeg så lov, og oven i købet med den samlede personalegruppe. Dét er da for fedt!

Men jeg må huske i aften at sende en uforbeholden undskyldning til Søren på forhånd. Han er nemlig ikke lige så skideinteresseret i pædagogiske teorier som jeg, og jeg véd at han over de næste dage kommer til at høre en hel masse om dem.

Stakkels mand…

1 kommentar:

Kolorista sagde ...

elsker osse ny viden - og har en mand der heller ikke rigtig sætter pris på mine nye kundskawer - eller i hvert fald at skulle høre om dem - men det må de sgu leve med :0) KH Lisbeth