torsdag den 6. august 2009

Pisosse

Jeg havde ikke heldet med mig i går. Overho´det. Der var gammelt lort og skrammel i lange baner, ganske som jeg forudsagde, men intet guld.

Et enkelt fint Wiinblad-fad fandt jeg, men for at være helt ærlig: Hvorfor købe noget til overpris som man allerede har derhjemme, bare fordi det man har er skåret? Jeg sprang over, selvom den gode mand ved standen ellers gjorde sit for at overtale mig. Nøhtak, prøv et andet fjols, du!

Nåjo, og så var der blikdåser i lange baner. Jeg er en sucker for gamle dåser, og har en ordentlig stabel af dem allerede, gemt rundt omkring i skuffer og skabe. Men jeg synes nu også man kunne se på prisen at de er blevet “retro” i stedet for “brugte”…

Nu tror jeg i stedet jeg tager en tur på lossepladsen ved lejlighed, for dér er nemlig fine ting til salg – og dét endda majet, majet billigere end til torvedag.

Men lur mig, om jeg ikke er at finde i Hals igen næste år ;-)

Ingen kommentarer: