onsdag den 12. august 2009

Drømme, drømme, drømme…

Idéerne kværner rundt i hovedet på mig i disse dage. Og det er ikke kun mig; Søren har det ligesådan, heldigvis.

Vi har langt om længe taget en beslutning om at renovere badeværelset. Eller, “værelse” er vist så meget sagt… Det er vel nærmere et badekosteskab, hvis noget sådant ellers eksisterer.

Vi råder over det svimlende areal af 4 kvm til bad, toilet, skabsarrangement, håndvask og hylder – og fik jeg nævnt, at på den smule plads åbner døren gudhjælpemig også indad! Dét kræver altså ordenssans. Det har vi så ikke lige.

Resultat: Vasketøj på gulvet (for vi har ikke plads til en vasketøjskurv derude, men sjovt nok ender tøjet der alligevel), opbevaring af dette og hint i vindueskarmen, poser med toiletruller stablet ved siden af toilettet og hylder der flyder over med deo´er, parfumer, hårvoks, pincetter, creme, smykker, barbergrej, hårelastikker, vaskeklude, håndkøbsmedicin o.m.a.

Det dur bare ikke!

Jeg har hadet det badeværelse siden vi flyttede ind for knap 10 år siden. Mest på grund af de ellers vældigt dekorative skovsøer med åkander der pryder fliserne derude, men så sandelig også på grund af pladsen. Eller, manglen på samme…

Der er småt, der er mørkt, der er fugtigt (ingen udluftning udover et minivindue, ta-daah!), der er slidt, der er grimt og der er upraktisk indrettet. Dét skal laves om på nu. Nu er jeg nemlig gift med en murerlærling :-)

Vi starter så snart materialerne lander på matriklen.

  • glasbyggesten til brusenichen (for at få mere lys)
  • hvide retrofliser til væggen (igen, for lyset)
  • antracitgrå fliser til gulvet (for lækkerhedsfaktoren)
  • mosaikstifter til væggen (jamenaltså, bare fordi)
  • multiplader, til indbyggede hylder på mosaikvæggen (for ekstra opbevaringsplads)
  • nyt skabsarrangement m.v. (for ekstra opbevaringsplads igen. Tak, Ikea)
  • en ny dør der skal vende udad (gæt selv hvorfor)
  • …og alt det løse, i form af fliselim, mørtel, maling, skinner etc.

Er det mon for tidligt at begynde at svinge hammeren nu? Kan det virkelig være så tvingende nødvendigt med en mulighed for at tage et bad?

Jeg glææææder mig :-)

2 kommentarer:

Det Forkromede Overblik sagde ...

Skynd dig lige at tage et bad FØR I går igang!

Kirsten sagde ...

Tror du ikke mine medborgere vil kunne tage stanken? Næhnej du; Hvis det går som en murer, drikker som en murer og lugter som en murer...

;-)