torsdag den 28. maj 2009

I fuld gang

Jeg er tilfreds i dag. Begge piger er hjemme; den ene syg og den anden på nas, og vi har taget alting med ro i dag. Vi har endda taget den så meget med ro, at jeg har haft al den tid i verden jeg ønskede, til mit bestillingsarbejde.

Skitsen blev lavet allerede i aftes efter pigerne var faldet i søvn. Teksten blev ligeledes blæst op i størrelse i aftes, og i morges startede jeg så med at klippe-klistre.

001

Derefter var det et regulært puslespil, med indlagt eksamen i regning for at få det hele til at tage sig ordentligt ud med afstand mellem bogstaver og deslige. Noter er strengt nødvendige, for jeg kører med tre forskellige størrelser på font´en, så der skal ganges op mange gange når det hele skal passe sammen.

Nu er jeg så i fuld gang med selve opmalingen, og det er dét der er værd at vente på. Tungen lige i munden, en sikker hånd og så derudaf…

003

…med bittebittesmå pensler, og gudhjælpemig også tandstikkere der hvor penslerne alligevel viser sig at være for store.

Det tager laaang tid hvis det skal se ordentligt ud, men jeg elsker det. Især når resultatet vækker glæde hos modtageren, og det har det altid gjort indtil nu.

Jeg véd, at jeg får jordbærmavepine til sommer. Hvor heldig har man lov at være :-)

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Helledusseda...
Vi får da forhåbentlig et billede af det færdige arbejde at se?
Please..??

Kh

Kirsten sagde ...

Det tror jeg nok jeg kan fikse, Trine :-) Men det bli´r ikke lige de første dage, for jeg g.i.d.e.r ikke male i den varme. Jeg skal ud i haven, skal jeg! :-)