lørdag den 9. maj 2009

Hviledag

Jeg synes lidt, jeg har haft en uge der har trukket tænder ud. Jeg fik fri i formiddags, og synes næsten ikke jeg har haft sådan rigtig fri denne uge. Den smule jeg rent faktisk ikke har været afsted på enten arbejde eller til alt mulig andet, har været fyldt op af sygt barn og/eller praktiske ting og aftaler der haltede.

Nu er lørdagen ved at nærme sig sin ende, og jeg har stornydt den.

Jeg har været i haven, hevet ukrudt og græstotter op så det stod mig om ørerne mens Søren fræsede foran mig (både i bogstavelig og overført betydning!). Jeg har nydt at sidde med fødderne oppe på sofabordet, med verdens fedeste broderi mellem hænderne. Jeg har haft tid til ro og hygge med pigerne og deres legekammerater. Jeg har haft tid til kaffepause, da mor kom forbi med hjemmebag. Og lige nu står der en kartoffeltortilla i ovnen, og venter på at blive færdiggjort med bacon, purløg og friske, danske tomater.

Se, dét er en hviledag der er til at forstå. Mere, tak :-)

Ingen kommentarer: