mandag den 12. oktober 2009

Syv gule

Liselotte var jo så sød og rar (og udspekuleret) at give mig en udfordring. Jeg skulle finde syv gule ting i mit hjem, og stik mod al forventning fra min side lykkedes det faktisk. Med lidt bøjede regler, i hvert fald ;-)

0171/ Garnresterne. I dén kurv kan man jo sjovt nok altid finde noget i enhver farve, selvom jeg ved Gud ikke kan huske hvorfor jeg i sin tid har købt de farver…

021 2/ De gode Faber Castell og Pantone Tria byder selvølgelig også på lidt i de gule og orange nuancer. Det skulle de da også helst, når man som jeg kan finde over 100 enheder rundt omkring i gemmerne.

0223/ Og se engang; i sidste uge købte jeg wall-stickers til pigernes værelser. De er ikke blevet sat op endnu, så her ser i dem au naturel – men fine, dét er de :-)

023 4/ Jeg ser den hver dag, men lægger åbenbart ikke mærke til farven, for dette var det sidste billede jeg tog. Min frugtskål (som vel i virkeligheden er en bageskål) indkøbt i Obernai er gul, og jeg tænkte slet ikke over det. Go figure…

0265/ Dr. Scheller´s cremer, som mest står på min badeværelseshylde til pynt. Jeg køber en gang imellem både make-up og cremer, men det er vist mest grundet et ønske om engang at blive “sådan én” der kan det der. Det ender altid med bare at samle støv og blive for gammelt. Jeg mangler genet, tror jeg.

0256/ Min lille bakke fra Ikea. Jeg bruger den hver dag, og faktisk har jeg en mere magen til. Elsker, elsker, elsker den :-)

016 7/ Hvis vi nu kniber øjnene lidt sammen, kan det der med lidt god vilje godt kaldes gul, ikk´? Det er betrækket på den sækkestol/-flyder jeg syede til ungerne for nogle år siden, og som nu fylder det meste af gulvet på 1. salen.

Og ved I hvad? Bare for at dette her ikke skal blive alt for Bo-Bedre-agtigt, så skal I da lige ha´ lov at se nr. 8, 9, 10 og 11 også. Skal I ikke? “Joooooooooh!”, råbes der i kor ude i stuerne, det er jeg sikker på ;-)

Here goes:

0198/ Jamen, det hedder altså en “gul labrador”! ;-)

024  9/ Årets absolutte rædsel, indkøbt for nostalgien i det. Mit krøllede “Atomkraft, nej tak!”-net fra Tiger. Og se engang; Agnes´ blomsterflor ligger stadig deri, uden at være blevet til tørklæde endnu. Dér er sør´me også gult imellem…

02010/ Selvom den er rød (på mere end én måde) er der altså også lidt gult derpå – og den er vigtig at få med, for den fylder faktisk en hel del herhjemme. Det er vigtigt at få indoktrineret børnene tidligt, ved I nok!

01811/ Ta-daaah! Mit hul i bryggersloftet, med rockwool tittende frem! Det har Søren, den søde mand, lavet til mig, da han faldt igennem for et par år (!) siden mens overetagen var under ombygning. Det er lissom bare aldrig blevet lavet igen…

Hm. Jeg kunne jo godt. Og nu giver jeg bolden videre, til Nina, Anne og Trine, og håber de vil lege med, når jeg nu beder dem om at finde

syv grønne ting

God fornøjelse! :-)

6 kommentarer:

Liselotte sagde ...

Sejt Kirsten - der var rigeligt med solskin i dit hjem til mere end syv ting :-)

Kirsten sagde ...

Rockwool´en pynter, synes du ikke? ;-)

Unknown sagde ...

Øj øj øj - jeg er bare en lille smule lettet over jeg ikke behøver finde gule ting i mit hjem. For 7 billeder af rockwool tæller garanteret ikke.

Nå. Så ved jeg da også hvad jeg skal lave i morgen.
Tak for det :-)
Kh Trine

Kirsten sagde ...

Hahaha! Jeg syntes bestemt heller ikke det var nemt, Trine. Jeg ville ha´ ELSKET at skulle finde syv grønne ting, så nu håber jeg du gider være med. Det er jo bare for sjov :-)

Tina - omme i London sagde ...

LOL - jeg holder altsaa mest af den ikke-saa-bo-bedre afdeling af listen, den er da meget sjovere!
GUL labrador - gad vide om der er nogen andre der har saadan en og har husket at inkludere den? :)
Mht loftshullet, saa ser den skraekkelig ud lige naar det sker, men joesses, hvor kan man vaenne sig til meget!
Skoen liste.

Kirsten sagde ...

Bare mellem os to, Tina: Det er også de sidste fire ting på listen der bedst repræsenterer hjemmet her. De andre forsvinder så nemt i mængden, men:

- hunden falder man over
- nettet med strikketøjet ligger altid frit fremme
- sangbogen (eller sangene derfra) kan høres milevidt omkring med jævne mellemrum

og

- hullet kan man slet, slet ikke overse.

Hmmmm.... ;-)