mandag den 5. oktober 2009

Idémylder

Det kribler stadig i mig for at komme til at lave noget med mine hænder. Strikketøjet har jeg opgivet for en stund, men der må da for pokker være noget jeg kan tage mig til...

Nu prøver jeg med symaskinen, hvis ellers lageret-over-alt-mellem-himmel-og-jord byder på noget der appellerer til fantasien i dag. Skabertrangen er der, men det er ikke sikkert materialerne er.

Det fineste korssting fundet på loppis ligger nu i skånsomt sæbevand for at fjerne alt det gamle støv, og skal forvandles til en sofapude eller en taske senere på ugen. Det bliver i hvert fald ikke i dag det skal transformeres om. Nu skal det først have lov til at tørre stille og roligt, og så skal jeg se hvad jeg kan finde og kombinere det med. Billeder får I ikke endnu, for som før nævnt strejker min bærbare, og den gamle her med håndsving gider jeg ikke lægge billeder ind på.

Et par af æblerne tror jeg også skal ha´ en tur gennem pressen. De har fristet længe, men tiden (og motorikken) har ikke været til det. Nu går det langsomt den rigtige vej med begge dele, så mon ikke jeg kan være heldig at komme i gang med mosteriet.

Jeg har en voldsom lyst til også at komme i gang med noget mere patchwork, men jeg tror det vil være at friste skæbnen. Eller albuen. Jeg syr altid patchwork i hånden, så det får vente til senere. Skideærgerligt egentlig, for jeg har en masse idéer til børnetøj med patchwork på, men jeg må grifle dem ned i notesbogen og håbe at lysten stadig er der når albuen bliver mere samarbejdsvillig.

I stedet kunne jeg jo lave noget illustration med symaskinen. Det er helt vildt hyggeligt; lidt ligesom at tegne, bare med tråd i stedet for blyant. For flere år siden lavede jeg det sødeste lille heksekostume til Agnes på den måde. Det er den hurtigste dragt jeg nogensinde har klappet sammen, men den blev vildt god og holder stadig. Dét kunne jeg godt se det sjove i igen!

Og så skal jeg betro jer en hemmelighed... Kom tættere på, jeg hvisker det kun. Nej, tættere endnu!

Psst... Jeg er så småt begyndt at glæde mig til juleriet.

Jajaja, jeg ved det godt; det er for tidligt. Men jeg har sådan en lyst til at begynde at nørkle med julepynt i alskens underlige farver og materialer. Nisser bliver der ingen af, dét er helt sikkert - men julekugler, engle, candycanes og fantasidyr kan såmænd sagtens få en plads på træet herhjemme. Alt passer fint sammen med mine ChristmasKrinkles, og det er da lige til at blive i godt humør af.

Jeg tror sagtens jeg kan narre pigerne med på noget før-juleri. Men ved nærmere eftertanke kan det godt være vi lige skal få lavet nogle græskarhoveder først ;-)
Øiih, hvor jeg håber min albue er modtagelig overfor bare nogle af de ting jeg gerne vil ha´ den til.............!

Ingen kommentarer: