torsdag den 29. oktober 2009

Happy Halloween*

Lørdag skal vi i byen, pigerne og jeg. Vi skal til “Uhyggeligt hyggeligt Halloween” med 0. klasse, og vi glæder os. (Den opmærksomme mor har godtnok først lige opdaget i går at vi også skal være udklædte, børn såvel som voksne, så hun er lidt under pres, men mon ikke udklædningsskuffen kan frembringe et heksekostume eller to… Jeg krydser i hvert fald både fingre og tæer, for i morgen venter et døgn på jobbet, så dér får jeg s´gu ikke lige lavet hverken buuuuuuh eller bøøøøøøh).

Halloween-festlighederne er ikke noget halvgjort noget. Klassens forældreråd lægger ligesom et niveau der vil noget for fremtidige arrangementer, synes jeg.

Vi skal have en rundtur på gården hvor et af børnene bor, med indlagt traktortur, klappe-kæle i kostalden og smagsprøver på den friske mælk *ydrk!*. Vi skal lave græskarlanterner, have hjemmebag, kaffe og sodavand – og slutter af med hjemmelavet græskarsuppe i laden til alle.

Især det med lanternerne og suppen er jeg rigtig glad for, for jeg havde ellers sagt til pigerne at det blev vi nødt til at droppe herhjemme i år. Min albue gør nemlig stadig knuder, og jeg er ikke helt 100 på om det ville være en god ide at gå i gang med at udhule 5-6 græskar alene. På denne måde når vi det jo alligevel, og dét er dejligt :-)

Jeg tror vi er omkring 50 mennesker tilmeldt, og for at være helt ærlig er der en del imellem jeg ikke kender endnu. Jeg synes det er genialt at forældrerådet kan overskue at lave så stort et arrangement for så mange mennesker. De fortjener rygklap, gør de, for det bliver da så hyggeligt :-)

………………………

*eller Haloe Vera, som min svigermor kalder det. I ramme alvor. Mind you, det er den samme kvinde som kalder Miracel Whip for Michel Wrap, og Barbeque for babeku. Tøhø… ;-)

5 kommentarer:

En fugl i hånden sagde ...

ha ha ha, min mor siger hångklæder, agårker, fundasjon (foundation) og sjaisy (cheasy)... altsammen i ramme alvor også :-)

Westmose sagde ...

Hej Kirsten - ja hatten af for det forældreråd fedt at det vil arrangere en så spændende Halloween fest :-) Du gav mig altså dagens grin med de sidste citater fra din mor. Kh. Mette

Kirsten sagde ...

Åååh, Helle - hångklæder! Dén havde jeg s´gu da slet ikke tænkt på, for den hører jeg alt, alt, ALT for tit. Også oprindeligt fra svigermor, men desværre har Søren taget den med sig - lige indtil han ser de nervøse tics jeg får ved øjnene, og så retter han det med et grin :-D

Kunne godt lyde som om d´damer er samme generation, og måske endda fra samme egn. Så har du måske også hørt Beauvais udtalt som Be´våes? ;-)

Westmose: Det bli´r da så råhyggeligt! Nu mangler så jeg bare stadig liiige at finde på noget udklædning...

Kirsten sagde ...

Min tidligere svigermor - sød kvinde, ingenting om det... - siger altid "Matax = matas". Og min bror, som jeg egentlig synes er ret klog, sagde i ramme alvor "Taktiki = tatziki"... indtil mine unger havde skreget så meget af grin, at han nu synes, at han hellere må sige det korrekt... ;-)

Kirsten sagde ...

Der er altså et-eller-andet med de der forretninger, Kirsten. Min svigermor kan godt sige Matas, men ikke Bauhaus. Der sniger sig på forunderlig vis altid et "n" med ind, så det kommer til at hedde Baunhaus.

Keep ´em coming, folkens. Hun har massevis af guldkorn i godteposen, hende svigermor ;-D