fredag den 9. oktober 2009

Red Barnet

Jeg véd godt det nærmest bliver nævnt i forbifarten her, men ikke desto mindre er det værd at bide mærke i.

Der er så mange dygtige og flittige kvinder i Bloglandia, både dem der skriver, og dem der "bare" læser med. Fat nu dine pinde, kvinde, og vær med til at gøre en forskel!

Red Barnets nye kampagne, Strik en hue og red et barn, burde da i dén grad være noget vi kan bakke op om. Klik ind på linket og se hvad det handler om, hellere nu end senere. Red Barnet kan bedre end nogen andre forklare hvad det handler om, men den enkle version kommer her: Hvert tredie sekund (en-to-nu!) dør et barn (en-to-nu!) i Afrika (en-to-nu!).
De fleste jeg kender, sidder alligevel med en hæklenål eller et par strikkepinde foran tv´et om aftenen. Så strik dog den spædbarnshue (eller ti) imens, og send dem afsted. De redder liv.

Jeg har såmænd allerede sat Asta i gang også. Hun kan, og hun vil. Og næste gang der er strikkeklub for småpigerne tror jeg bestemt også hun udbreder budskabet. Gør du også det?

5 kommentarer:

Lavendel sagde ...

Mens jeg er her i Frankrig har jeg lovet mig selv at lave en hue om dagen - det er blevet til 3 indtil videre, men det ta'r jo ingen tid og sikke en forskel det kan gøre!!

Kirsten sagde ...

Super, Lavendel! Du er godt i gang :-)

Pernille sagde ...

Også her, har der været gang i pindene, nu mangler jeg bare at få skrevet adressen ned og forbi posthuset :)

Nina sagde ...

Pudsigt - for jeg har også lovet mig selv at begå mindst 3 huer til red Barnet i efterårsferien. Der er ingen undskyldning for at lade være!

Liselotte sagde ...

Jeg har sendt dig en udfordring ovre på min blog, Kirsten. Kom frisk! :-)