torsdag den 1. oktober 2009

Der er meget at glæde sig over

003002

For eksempel det faktum, at bare fordi “man” er handlingslammet lige for tiden, sætter det ikke hjernen i stå. Ej heller højre hånd, og det er trods alt dén jeg skal bruge for at skrible alle de idéer ned jeg går og får i disse dage.

Jeg elsker min lille notesbog fra Tiger´en. Uden den ville idéer og ordstrømme af og til gå tabt i glemslens tåger, men nu kan de gemmes – og måske engang blive til noget.

Mange af dem strander dér, på papiret. Efter nogen tid virker de ikke længere så tillokkende, men de får som regel altid sat et-eller-andet i gang. En ny tankerække; en videreudvikling af den oprindelige idé. Ofte ender det godt. Og ofte ender det skidt.

Uanset hvad, så er idé- og skabelsesprocessen det sjove. Gamle, glemte teknikker dukker op for at blive brugt påny, og ofte omstruktureret med et helt anderledes udtryk til følge. Dét elsker jeg.

Sådan er mange af mine rigtig, rigtig gode ting blevet til. Gennem tankestrøm der bærer først den ene vej, så den anden vej og så rundt og rundt i snirklede mønstre. Det er dér kreativiteten ligger.

Jeg er heldig :-)

3 kommentarer:

Inge - Viva Italia sagde ...

Fuck.... hvor er du god til at tegne...

Kirsten sagde ...

Tak Inge - (og med fare for at lyde selvfed) men de der er nu kun skriblerier...

Jeg elsker dog at tegne, har gjort det i mange år og det bærer mine noter nok også præg af ;-)

Nina sagde ...

Hvis min notesbog kunne blive lige så stilligt - så ville den også blive brugt. Dine små illustrationer er helt ikon-agtige :-)