mandag den 9. marts 2009

Mageløs mandag

Hvem sagde mandage var frygtelige??! Her tegner altså den til at blive god... Jeg har fri i dag, og ingen presserende praktiske opgaver hængende over hovedet.

Rengøringen tog vi i går, jeg er godt med mht vasketøjet (jeg kan ikke se bunden i kurven, men hvem kan nogensinde dét?), og indkøbsture gider jeg ikke, for der blev fyldt en kvart ko i fryseren i lørdags og friskbagte boller er der såmænd også. Life is gooooooood! :-)

Og så har jeg fået ualmindelig godt selskab herinde...

Hun plejer ikke at få lov at komme ind, for helt ærligt så irriterer hun mig lidt af og til. Hun er intelligensmæssigt på højde med en kop varm mælk, men yndig og kælen er hun også, så en sjælden gang imellem............ Og nej, jeg mener ikke at alle katte er dumme, jeg har jo trods alt en god håndfuld af dem og er meget glad for dem, men det er med katte som med mennesker; nogle er mere snu end andre. Hende her falder altså helt udenfor kategori ;-) Vi elsker hende nu alligevel, for hun er godhjertet og kærlig, og bedre kvaliteter end det skal man da lede længe efter.

Og så er jeg glad, lykkelig og tilfreds. Jeg fuldførte et stort projekt i går. Stort for mig, altså, for jeg har a.l.d.r.i.g strikket en strømpe før, jeg har såmænd ikke engang forsøgt, men nu...

...kan jeg varme pusselankerne med lækre knæstrømper med hulmønster (hvilket jeg heller aldrig har givet mig i kast med før) i den skønneste lavendelfarvede alpaca. Ha! Jeg synes simpelthen strømpestrikning styrer, og har da heldigvis en stor pose stående i gemmerne, fyldt med alpaca i alverdens dejlige farver, så mon ikke der kommer flere strømper til.

Jeg må se om jeg kan lade garnet ligge i dag, for jeg har egentlig bestemt mig for, at på en dag som denne, når det regner udenfor og husene er hule, må det være oplagt at få opfrisket stuen. Foråret kommer, og jeg kunne godt bruge nogle andre farver omkring mig.

Mon ikke sofapuderne har skiftet ham når Søren og pigerne kommer hjem i dag? Jeg tror det sgu - og jeg skal såmænd også nok finde noget mere sjovt at lege med.

Tid har jeg nok af. I dag.

2 kommentarer:

Pernille sagde ...

Det er sjovt det der med strømper, det er nemlig rigtig lækkert at strikke :)

Kirsten sagde ...

Bestemt! Jeg plejer bare at være bange for alle de der strømpepinde - men nu har jeg åbenbart fået styr på dem :-)