søndag den 1. februar 2009

Det var en lørdag aften

...jeg sad og vented´ ...øøh, på Søren. Egentlig sidder jeg her mest bare fordi jeg ikke kan sove endnu, og fordi det nyeste strikketøj er for hyggeligt at slippe :-)

Jeg har aldrig strikket strømper før. Utroligt, men sandt. Jeg har altid været lidt bange for det, for helt ærligt; jeg er ingen haj til at følge et mønster. Jeg plejer bare at sjusse mig lidt frem og se hvor det bærer henad. Chancestrikker er jeg.

Nu skal det være. Jeg vil denondelyneme lære det nu. Jeg kender nemlig en ung pige der ofte har de mest fantastiske varianter af hjemmestrikkede knæstrømper på - altid matchende til resten af outfittet, og altid kreeret af hendes mor. Det er simpelthen de flotteste strømper der findes, og fabelagtigt flot strikket. Jeg har aldrig set noget lignende, og drømmer ikke om at kunne gøre moderen kunsten efter. Jeg vil bare gerne prøve at lære teknikken bag, og måske have det lidt sjovt imens. Måske ender vi med at gå rundt i hjemmestrikkede sokker allesammen herhjemme. Dét kunne da være fedt. Så skal det næste par jeg laver huleme være til Søren. Multistribede måske... ;-)

Og pssst... Jeg er faktisk skidesur over at Jimmy Jørgensen ikke vandt Melodi Grand Prix´et! Hvem havde du håbet på som vinder?

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Helt enig! Jimmy Jørgensen! Han har både stemme, udstråling og lige tilpas med David Bowie-sound!
Ufatteligt at han ikke i det mindste gik videre!
(Jeg sidder i skrivende stund og ser den optagne udgave fra i aftes - sammen med en forlænget morgenkaffe)
Held og lykke med de smukke strømper!