onsdag den 4. februar 2009

Fastelavn, er mit navn

Endelig er der kommet en helt klar udmelding fra pigerne. De vil være indiske dansere til fastelavn i år, helst á la dem de ser i Cheetah Girls One World. Så nu har jeg været på handlen...

Agnes havde (ikke overraskende for en 5årig) bestilt stof i rød, lyserød eller pink, så jeg fandt det fineste print med sommerfugle til hende, og en flot, skinnende cherisepink satin dertil.

Asta havde egentlig bestilt blåt stof, men den turkisgrønne var altså flottere, og heldigvis ser hun ud til at være mere end tilfreds med moderens valg. Det blev til en ensfarvet der ligger i baggrunden, og den fine i forgrunden med broderi og pailletter.

Meningen er så, at de ensfarvede stoffer skal syes til buksedragter med god benvidde, med elastik forneden og en smockagtig overdel i buksedragten - og selvfølgelig kantet med en-eller-anden form for kontrastfarve for at give det lidt spræl.

De finere stoffer skal forvandles til tunikaer med lidt dyb udskæring for, måske med en stolpelukning. Ideen er, at man skal kunne se buksedragten selv om tunikaen er på.

Prikken over i´et bliver formentlig de små "ankelvarmere" der skal laves. Ligesom traditionelle indiske dansere, skal pigerne selvfølgelig også kunne høres når de danser, så ankelpynten laver jeg nok også i en kontrastfarve, vatteret indeni, og syer en halv trilliard småbitte klokker på. Rrrrinnnnnnng, rrrinnng, rrriiiiiinnnnggggg............. :-)

Lad os nu se hvordan det hele ender ud. Under alle omstændigheder bliver det sjovt. Stoffet har allerede nu været en tur i vaskemaskinen, og ligger klar hvis jeg skulle komme til at kede mig i morgen. As if...

Ingen kommentarer: