tirsdag den 24. februar 2009

Hverdag igen

Det er helt skønt. Ovenpå al den sygdom, og fastelavnshelvedet lige derefter... Jeg synes godtnok den sidste uges tid bare er smuldret væk mellem fingrene.

Det skal ikke misforstås. Jeg synes fastelavn er en herlig tradition, og vi har det altid rigtig, rigtig sjovt med at finde på kostumer, få dem lavet og ikke mindst med at bruge dem bagefter. Jeg synes bare det blev lige lovlig komprimeret i år.

Men vi nåede det hele. Vi nåede årets brag af en børnefest i forsamlingshuset lørdag aften (og brugte forøvrigt også en del af fredagen deroppe, for at pynte op og forberede festen), der blev slået katten af tønden i Aalborg Zoo søndag og der blev raslet penge og godter ind i går. Nå ja, og så var der gudhjælpemig også lige fastelavnsfest i Agnes´ børnehave i går. *Phew!*

Nu er hverdagen så tilbage. Ikke mere fastelavnshejs lige nu. Asta skal til fastelavnsfest i sfo´en torsdag aften, men det kræver et minimum af indsats fra forældrenes side, så dét får jeg ikke fniller af. Det eneste jeg har tænkt mig at koncentrere mig om de næste dage er:

- oprydning og rengøring af det HellHole vi kalder "hjem"
- mit arbejde, for det er skønt at være frisk igen
- sokkerne, der snart er færdige
- almen hygge med mand, børn og vederstyggelig vovse

Lige nu snurrer både tørretumbler, vaskemaskine og opvaskeditto - og de næste 5-7 læs tøj venter allerede. Jeg ved godt hvad tiden skal bruges på...

Ingen kommentarer: