onsdag den 21. april 2010

Rip-off, aber og det muntre køkken

Eller bare blandet landhandel!

Når jeg kigger ind i tøsebørnenes tøjskabe kan jeg se at der er alvorlig mangel på forårstøj, så nu vil jeg i gang.

Turen gik alligevel til Aalborg i går, for Søren havde lagt en indkøbsliste til mig; der skulle købes materialer ind til hønsegården, så selvom det var BilTema (*ydrk!*) der var målet, måtte jeg hellere komme afsted.

Heldigvis ligger Stof&Stil lige ved siden af… :-)

Det første der faldt mig ind, var Christinas lækre posebukser! Det er dér rip-off´en kommer ind i billedet. Sådan nogle bliver jeg da nødt til at sy til pigerne, i lækkert babyfløjl og med print på lommerne.

De bliver sikkert ikke akkurat som inspirationskilden, for - let´s face it – ingen kan lave Christinas ting akkurat som Christina. Det er fint med mig. Det er jo dét der er det sjove; at sætte ens eget præg på, og lade sig inspirere i vildskab rundt omkring.

Så! Nu skal Asta have bukser i violette nuancer…

016

…med lækkert print på lommerne…

014

Og Agnes (fordi hun er seks, og der ikke er noget der hedder for prinsesseagtigt, for pink eller for meget) *Ta-daaaaah!* :

015

PINK med pink på. Og selvfølgelig med det søde fugleprint på lommerne.

I kurven faldt også en flok søde aber, som jeg endnu ikke ved hvad jeg skal gøre med, men de skulle altså med hjem uanset!

019

Nu snurrer den første omgang lystigt i vaskemaskinen – og lige så snart jeg får tid sætter jeg mig til maskinen.

I dag bliver det dog ikke.

Der skal bages små madtærter til pigernes madpakker, for rugbrødsmadderne glider altså ikke ned for tiden. Om en times tid ligner mit køkken så en slagmark, men pyt. Jeg ville s´gu heller ikke gide en flad rugbrød med svedt spegepølse, hvis jeg kunne få en Quiche Lorraine eller kyllingepie i stedet… ;-)

4 kommentarer:

zpiffen sagde ...

Fede stoffer du har fået fat i der. Jeg vil også sy, så nu er jeg begyndt at prøve at tegne snitmønster af. Noget af en finde-vej-udfordring synes jeg.

Kirsten sagde ...

Det er sjovt, Zpif :-) Og når først man sidder med lækre, hjemmesyede resultater mellem fingrene, får man jo endnu mere blod på tanden :-)

KDS sagde ...

ÅHR det gad jeg også godt kunne :)
BLiver nok nødt til snart at "give it a shot!"....isør nu hvor spolehuset er dukket op igen :)

Kirsten sagde ...

Du skal bare i gang, Karina. Man behøver jo altså ikke lade andre se vrangsiden af tøjet, vel? ;-)