torsdag den 19. november 2009

Jul, jul, jul

Den er lige straks over os. Herhjemme ses det tydeligt i krogene rundt omkring allerede. Ingen julepynt, nejnej, men blomsterne har sneget sig ind. Dem jeg forbinder med december.

024

Amaryllis er blevet en af mine favoritter over de senere år. Julestjernerne kan de holde for sig selv, for dér er mætningspunktet nået forlængst. Hyacintherne er indkøbt, og skal i løbet af i dag eller i morgen sættes sammen med små fine husløg, så de kan få lov at lyse lidt op i en ellers grå november-hule.

001

Jeg er håbløst bagefter med alt det andet. Jeg har slet, slet ikke fået fundet kalenderpakker nok, og dét endda på trods af at jeg for flere år siden opgav det der med 24 små pakker til hver af pigerne (48 pakker!!! Hvem fanden fik i sin tid dén geniale idé?). Nu kører vi med lørdags/søndags pakker, og dét fungerer.

På onsdag skal lysdekorationerne laves, hvis ellers planen holder. I den lokale husflidsforening hvor Asta også går til strikkeklub, er der julehygge med kaffe, pebernødder og kage, og da regner jeg med at alskens glimmer og sløjfer skal stå os om ørerne.

Hvis ellers jeg ikke har forregnet mig, skal vi nok få lavet kalenderlyset, adventskransen (som i mit tilfælde så aldrig er en krans, men i stedet et fad eller en skål) og et væld af smådekorationer. Jeg e.l.s.k.e.r levende lys, og i december skal den ha´ alt hvad den kan ta´.

Jeg elsker jul!

Ingen kommentarer: