mandag den 9. november 2009

Imponade

Ganske få hundrede meter fra mit hjem er en mark. Det er der såmænd overalt herude, endda næsten hele vejen rundt om min egen matrikel, men dén mark er speciel.

Den er tilholdssted for rovfugle. Musvåger, tror jeg det er – uden egentlig at vide en døllefjellemusse om det. Jeg tror de holder til dér, fordi de har et fantastisk udsyn over terrænet. Byttedyr er der jo masser af på de omkringliggende marker, og det har de fundet ud af.

Næsten hver dag ser jeg to musvåger (igen – ???) deroppe. De sidder og troner ganske stille og majestætisk; rør ikke en fjer på sig, selvom man kører eller går ganske stille forbi. Nogle få dage har jeg set fire sidde spredt ud over marken.

Men i morges! I morges var der ikke to, ikke fire, men ni musvåger, spredt med rund hånd ud over landet.

Dét er et syn der er værd at gemme på. Og næste gang jeg skal forbi har jeg kameraet med i lommen.

Ingen kommentarer: