onsdag den 19. september 2012

Steal like an artist

Austin Kleon er min helt store helt lige p.t.

Jeg ved ikke hvordan han har gjort det, men han formår at sige og skrive alle de ting jeg har vidst – uden overhovedet at kunne sætte ord på – i mange, mange år. Hvis du ikke allerede kender Austin, så vil jeg klart anbefale dig at investere i hans lille mesterværk af en bog. Han har såmænd lavet flere, men denne her vil få dig til at trække lunt på smilebåndet mange gange, og du vil garntrisse også kunne genkende mere end én tanke deri.

I morgen har jeg den luksus (lågsus?) at kunne arbejde hjemmefra. Jeg har tænkt mig at gøre præcis som Austin prædiker; Steal like an artist.

Og hvor er så bedre at gå hen når inspirationen skal findes, end Pinterest?! Nowhere.

Jeg ved da godt at jeg ikke hører til blandt de first-movers der promoverede det til alle os andre fjolser, men NU er jeg med, og jeg trives som en fisk i vandet. Og når alle first-movers´ene mister interessen og mover videre til noget andet first, vil jeg stadig være at finde derinde, for jeg elsker Pinterest. Det er verdens bedste virtuelle opslagstavle og moodboard, og jeg kan snildt bruge en time derinde hver dag. Hvis jeg kan få lov.

Det kan jeg i morgen. Tak for Pinterest. Tak for Austin. Og tak for en fleksibel arbejdsplads :-)

Ingen kommentarer: