torsdag den 27. september 2012

Det´ sørme, det´ snart, december…

YEAH, I said it! Og selvom jeg normalt er lige ved at kværke de juletossede der allerede starter på snakken, pynten og gavekøbene i oktober, har jeg i år bestemt mig til at de nok alligevel har fat i den lange ende.

Planlægning styrer. Håber jeg.

Så nu er jeg allerede i gang med indkøb til kalendergaverne, fileme! Faktisk har jeg allerede købt de første nu her i september (in your face, tosser!), og håber jeg kan holde gejsten vedlige et stykke tid endnu. Jeg vil gøre næsten a-l-t for at slippe for de sædvanlige sidste dages panik inden d. 24.

Jeg skal heldigvis ikke finde 48 små pakker, for meget tidsoptimist er jeg ikke. Næhnej; vi kører weekend- eller adventpakker herhjemme. Dét er til at finde ud af, og så kan jeg også tillade mig at give lidt mere pr. pakke, og få nogle gode, brugbare ting med hjem.

Normalt roder jeg rundt i butikkernes udsalgskasser, i håbet om at finde noget dér jeg kan bruge …men i år tror jeg der skal suppleres med andre metoder. Ikke bare til kalenderpakkerne, men måske også til de gaver der skal under træet.

*Pssst…!*

Lad nu være med at sige det til hende, men jeg tror julen i år står i Monster High´s tegn for Agnes´ vedkommende. Til jer der ikke ved hvad det er, så er det Barbie anno 2012. Med attitude. Og hugtænder. Og fede navne! Hvem kan for eksempel modstå et navn som Abbey Bominable?

Monster High, Sweet figure 1600, Clawdeen Wolf

Mød Clawdeen Wolf! – Agnes´ absolutte yndling, som hun allerede ejer flere varianter af. Billedet er lånt hér.

Der er næsten ingen grænser for, hvad man kan få til de dukker. Lige p.t. er barnets største ønske en Toralei, men hun har været svær at få opsnuset her i nærområdet – så nu hopper jeg på internettet.

Jeg har været flere omkring, men har fundet ud af at de hér har et pænt stort udvalg i blandt andet Monster High, og topscoreren der afgjorde at der bliver handlet meget snart …er denne her!!

Monster High, Adventskalender, 24 bites of Advent

En adventskalender. Med makeup i! Jamen, hvad giver I mig?! Der bliver jo ikke et øje tørt i det lille hjem – og barnet slipper for de sædvanlige vekao-bidder i den normale kalender. *Ydrk* (og nej; det er normalt ikke den prisklasse vi giver kalendere i – men den er simpelthen for god til at lade stå!)

Selvfølgelig surfede jeg lidt rundt derinde*, men jeg tror jeg var heldig med at jeg vidste hvad jeg ville have. Eller også er mit barn ikke alderssvarende. I hvert fald synes jeg, at når jeg taster aldersgruppe ind i en søgning er det en noget blandet landhandel der dukker op. Det er rigtig fint med et stort udvalg, men at smide det hele i én kasse og kalde det “8-11 år”, dét virker lidt ……. rodet? Og jo, selvfølgelig kan man handle via underkategorier, men alligevel.

Og nu vi er i øv-kategorien: Hvorfor har Lekmer overhovedet en “12+” kategori, når der nærmest ikke er noget i den? Jeg havde jo håbet også at kunne putte lidt i kurven til Asta, nu jeg var i gang. Men nej. Det burde ellers være let nok. De handler både med legetøj, spil, underholdning, tøj og indretning til børneværelserne; hvorfor så ikke lidt lækre tørklæder, armbåndsure, skrivebordslamper og tasker til tween´ierne?

Til gengæld (og sikkert fordi det er en svensk kæde, og vi ikke har det i DK endnu – eller fordi jeg ikke er hip og happening) er jeg blevet opmærksom på nogle ting jeg ikke kendte til i forvejen. Lækre ting. Färg og form, for eksempel. Nu har jeg jo ikke små børn længere – men jeg synes altså de ting med skyerne på er så søde, at de sagtens kunne passe til værelset hos pigernes lille fætter…

Det ender vist i virkeligheden med at blive lidt dyrt, dette her…

________________________________________________________

* ”lidt” er vist en underdrivelse. Men hey; jeg vidste jo ikke, at man f.eks. også kan få Monster High knæstrømper, vel? ;-)

Ingen kommentarer: