fredag den 28. september 2012

Gris!

001

Det smager godt – men føj, hvor det sviner. Og så er det sjovt, at hver gang jeg laver stegt flæsk, kommer jeg i tanke om hvorfor det sker så sjældent.

  1. Det koster jo nærmest den bondegård grisen har boet på.
  2. Holdnuop, hvor er det nærmest med livet og synsevnen som indsats! Det sprøjter jo flere meter væk, det skidt. Eksplosivt!
  3. D e t  t a g e r  s å  f r i g g i n  l a n g  t i d . . . . . . .

Dérfor er det kun noget vi får ved ganske særlige lejligheder. Mindst to her i huset sværger til stegt flæsk med persillesovs når de selv må vælge.

I dag blev Søren udlært som murer, så gæt engang hvem der får sin nærmest-livret.

Det gør SVEND. Fandeme så :-)

4 kommentarer:

DiSign-Keramik sagde ...

Du har helt ret, det sviner...

Derfor laver jeg altid vores i ovnen.
I en bradepande, beklædt med bagepapir, derefter flæsket lagt på, som er krydret på begge sider.
Derefter i ovnen på 200 grader i 30-45 min. alt efter hvor stegt det skal være.

Det sviner nemlig knap så slemt i ovnen. Og så er der nemlig kun bradepanden at gøre ren.

zpiffen sagde ...

Stort tillykke til ham!



Og et lille bitte fif. Steg flæsket i ovnen næste gang. Det bliver lige så godt og du slipper for at gøre hele køkkenet rent. Lugten er dog den samme i cirka lige så mange dage som ved pandestegning

Kirsten sagde ...

TAK for fiffet, begge to. Nu håber jeg bare jeg husker det næste gang...

Kirsten sagde ...

TAK for fiffet, begge to. Nu håber jeg bare jeg husker det næste gang...