fredag den 26. juni 2009

Sommerferie! Næsten…

I dag var officielt sidste skoledag før en laaaang, skøn sommerferie. Beklageligvis er det ikke altid helt sådan virkeligheden er, ikke her i husstanden i hvert fald.

Tøsebørnene har ikke helt ferie endnu, for på mandag lægger jeg fra land med Big Red; jeg tager på telttur i Sverige i en uge med arbejdet og alle de skønne unge mennesker. Søren har heller ikke ferie endnu, så pigerne er tvunget ud i mindst en uge mere i institution, medmindre deres forældre pludselig får stampet en nødløsning op ad jorden.

Vi prøver stadig. Jeg kan næsten ikke bære, at de skal have en hel uge i hhv børnehave og fritidsordning, med mødetiden 6.30 til 16.30……. Det er nemlig sådan det kommer til at være, når jeg ikke er hjemme og Søren skal både aflevere og hente, og jeg synes altså det er nogle barske mødetider for to småpiger. Især da når de nu har lugtet lunten omkring den der sommerferie.

Hm.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Glem ikke at børnehaver og sfo også går i sommerferie-stemning, og mange gange bliver det lidt mindre børnetal anledning til at andre - og lidt mere nære - aktiviteter kan finde sted.

Selvfølgelig forstår jeg godt din ærgelse, men du kan også hjælpe dine piger til at vende det til en positiv oplevelse at få lov til at være full time sammen med kammerater :-)

Knus Trine

Kirsten sagde ...

Selvfølgelig, og det véd jeg jo også godt Trine :-)

Det er mere de lange, laaange dage der ærgrer mig, for jeg véd at de nok skal få det superhyggeligt derinde. "De voksne" er jo skønne og ved lige hvad der skal til for at få sommerferiestemningen frem, så dér har jeg såmænd ingen bekymringer :-)