lørdag den 18. april 2009

Arbejdsiver og kolde øl

Jeg har haft en super dag. Jeg startede godtnok temmelig tidligt, faktisk så tidligt at det burde forbydes på en lørdag, men jeg skulle have bagt en kage til dagens gøremål. Kl. 10 skulle vi nemlig stå klar på lilleputbyens legeplads. Der var dømt arbejdsdag for alle frivillige, og dem er vi heldigvis nogle stykker af.

Efter et stort arbejde med fondssøgninger m.v. fra byens legepladsudvalgs side, har vi nemlig fået et dejligt legetårn til alle ungerne i lilleputbyen. Og dem er der mange af, de unger, så det var faktisk temmelig tiltrængt.

Nu er der så i dag blevet forskønnet på pladsen omkring det nye legetårn. Mindestenen over legepladsens grundlægger er kommet til ære og værdighed igen, og har fået selskab af et fabeldyr der blev udskåret for et par år siden af en af byens borgere. Jeg synes fabeldyret er fabelagtigt (undskyld ordspillet...), og jeg synes han minder ret meget om ham der ørnen fra Muppet Show. Eller en sulten struds. No matter... Han pynter, og vi kan li´ ham :-)

Vi har fået afbarket, malet, gravet, fræset, gravet lidt mere, brændt af, brækket ned, gravet mere endnu, malet mere, omrokeret og planlagt - og altsammen i skønne omgivelser med knald på farverne...

Det nye tårn er bare meget bedre end det gamle, frønnede tårn der var der før. Sjovt nok er det lykkedes mig her at tage et billede helt og aldeles uden børn på, og det var ellers ikke virkeligheden derovre i dag. Jeg må have taget billedet, netop som der blev råbt "Så er der snoooobrøøøød!!" Netop i dét øjeblik var pladsen nemlig som støvsuget for de omkring 15 børn der ellers deltog sammen med deres forældre i dag, og de 15 er kun et lillebitte udsnit af byens børneborgere.

De voksne nåede skam også et snobrød (eller modtog resterne fra de riges bord når ungerne ikke gad mere), og derudover var der selvfølgelig noget der mindede om det store synnejyske kaffebord med alle de kager der var blevet bagt.

Og der var kolde øl. Og kaffe. Aaaaah.... Det giver altså basis for nogle byggemøder, så nogle gange kunne man se noget der mest af alt mindede om fagligt møde i de kommunalt ansattes fagforening ;-)
Søren kan ophøje sådan nå´ed pause til en ren kunstform, men han er jo også prof. Og når vi andre nu havde revet den gamle bænk op og smidt den på bålet, så må man bruge hvad man kan finde.

Det har været en halvlang, men skøn og hyggelig dag. Og nu, ovenpå frisk luft, manuelt arbejde og et par øl i solen - og gudhjælpemig også en culottesteg med all the fixin´s til aften - er jeg mør.
Jeg vil ikke blive helt utilfreds hvis pigerne snart begynder at gabe, for så kan jeg også komme til at kæntre på sofaen. Og jeg har lejet Quantum of Solace til i aften. Nu er jeg spændt på, om jeg kan holde mig vågen til det første "My name is Bond. James Bond." .........

Ingen kommentarer: