fredag den 10. juli 2009

Tyvstart

Egentlig er de ikke helt modne endnu, vores moreller, men hvis ikke fuglene skulle have lov at tage størstedelen igen i år, måtte der handles.

003

Man bliver helt lækkersulten ved synet… Faktisk synes jeg de smager allerbedst når de er så dybrøde at de næsten er sorte, men fuglene kan åbenbart altid lide dem. Jeg vil altså ha´ del i rovet i år, så jeg forsøgte mig frem i går.

Nu står der et enkelt lille forkølet glas morelmarmelade i køleskabet, og et lidt større ovre på arbejdet. Jeg synes ikke lige jeg ville til at lave et kæmpelager før jeg havde smagt på sagerne, men det er faktisk blevet rigtig godt :-)

002

Nu skal jeg bare lige have lært mand og børn at spise det også, og så skal der lige straks produceres flere glas.

(Og halleluja for bagemaskinen, der sør´me klarer det hele for den dovne hausfrau…) ;-)

Ingen kommentarer: