fredag den 10. juli 2009

Stille regn

Egentlig har jeg det temmelig blandet med sommerregn – sikkert ligesom alle andre.

Jeg ærgrer mig lidt hver gang dråberne falder, for så er chancerne mindsket for stille havenydning, varme solstråler på bare ben og aftensmad ved grill´en. Og så er det supertræls at sidde på regnvådt græs og få pjaskvåd r**….. (bonusfact om mig: Jeg bruger nærmest aldrig havemøbler hvis jeg kan slippe. Jeg elsker at sidde direkte på plænen, og nulre græsset mellem fingre og tæer!)

På den anden side elsker jeg lyder af regnen der falder - og duften efter en regnbyge. Duften af alting der bare bliver lidt mere sprødt og tillokkende. Jeg synes det er superhyggeligt at gå gennem det våde græs i bare sandaltæer, og have øjnene åbne efter alle de kryb og insekter der bliver lokket frem af regnen (bonusfact igen: Jeg er fuldstændig pjattet med frøer og tudser, og tjekker rabarberbedet igennem jævnligt for de små basser).

001

Lige nu er regnen stilnet af, og lyset er så småt ved at blive klarere derude. Jeg håber på sol igen i morgen…

Ingen kommentarer: