tirsdag den 23. august 2011

Tømmermænd? På en tirsdag?

Hvis jeg kunne, så ville jeg fotospamme jer for vildt lige nu. Men det kan jeg ikke, for jeg har haft alt, alt for travlt med at nyde, suge til mig (i mere end én forstand – tøhø!) og fordøje alle indtrykkene på det internat jeg lige er kommet hjem fra.

For det første blev jeg jo klogere. Jojo, for det kan man altid blive, og denne gang blev jeg så klogere på …mænd! En dygtig kultursociolog var indhentet for at lære os en ting eller to, og det lykkedes. Jeg deler ikke ud af visdomsordene hér, for det kan da ved Gud blive en lang og tør smøre at skulle igennem hvis det ikke lige tilfældigvis er i socialpædagogikken ens interessefelt ligger.

Men jeg deler glad og gerne ud af min viden om hvor mange glas vin (4? 5?!), fadøl (2!) og Lebanese Special Drinks (2!) der skal til før jeg selv mener jeg synger med den smukkeste, klare røst nord for Alperne. Jamen, det gjorde jeg altså! Og Signe spillede guitar til. I timevis…

Og jeg vil da også gerne dele med jer at en omgang vandpibe med æble-/mentholsmag godt kan holde en hel aften og lidt af natten med, hvis man blot er i godt selskab under stjernehimmel og med bål lige bagved. Og at man stadigvæk har både duft og smag til at hænge lidt på efterslæb dagen derpå – og at den så ikke bliver ved med at være lige så delikat når den kombineres med en let tømmermand, dér.

Kuren for tømmermændene deler jeg nu også gerne. “To panodiler og en frisk to-timers gåtur i Rold Skov, tak”. Det var dejligt. Smukt og fredfyldt, selvom det nu ikke kun var fuglene der kvidrede i dag. Det var som om vi alle tyve stadig havde rigeligt med ord på kontoen efter gårsdagens fest og ballade …men jeg ved nu ikke helt hvor skidekloge vi var at høre på. What the hell. Vi følte os kloge, og hvis ingen siger andet højt, så passer det.

Nu er jeg tilbage i hverdagen. Agnes snakker nonstop, og dét giver ligesom en lille tømmermandsrevival. Not cool, men sådan set min egen skyld. Eller tjenerens, for det var ham der blev ved med at hælde vin i mit glas i aftes. Ja…! Ja, vi siger det var hans skyld. Meget bedre.

Fik jeg sagt at jeg overvejer at købe en vandpibe? Den ville passe godt ind på en sommeraften ved bålstedet herhjemme…

Ingen kommentarer: