fredag den 28. maj 2010

12 om hverdagen

Frk Hverdag har tagget mig i en lille blogleg om dagen i dag. Jeg deltager glad og gerne, for dagen i går var helliget møde i a-kassen og let´s face it; dét er der s´gu ikke meget sjov i. Dagen i dag kan kun blive bedre. Og sjovere. Og mere opløftende. Uanset hvad.

Here goes:

Morgenens nedtur var faktisk to.

Den ene, da jeg ved en overilet bevægelse fik tværet makrel i tomat ud over det meste af min højre hånd (og lugten sidder der endnu, trods gentagne gange håndvask!).

Den anden, dét øjeblik da det gik op for mig at det er i aften vi skal til sommerafslutning i Astas klasse. Øv, hvor lyder jeg bare ikke ret meget overskudsmoragtig nu – men helt ærligt: Gad du bruge din fredag aften på at sove i bivuak ved byens spejderhytte, når du nu kan se regnen stille dryppe ned udenfor??? For en god ordens skyld: Jeg véd jo at det bliver hyggeligt, og jeg véd at det er søde mennesker jeg skal være sammen med. Jeg. Gider. Bare. Ikke. I. Dag.

Morgenens optur var at kunne sætte sig stille ned med kaffe og cigaret på min lille vakkelvorne skammel ude i bryggerset, efter pigerne var sendt afsted. Nej, det er ikke i orden at ryge, men jeg gør det altså alligevel.

Udenfor mit vindue ser jeg regn der drypper, græs der vokser alt for hurtigt og ungernes rod ved legehuset. Men jeg ser også smukke blomstrende æble- og pæretræer, rabarber i stok og genboernes heste i baggrunden. Det er verdens dejligste udsigt, dén fra mit stuevindue.

I mit fjernsyn kører lige nu …..Superman!!? Ved ikke hvorfor, for jeg ser det ikke, så nu bli´r det slukket. Øjeblik. *fem skridt senere* Fandt vejrudsigten på tv2 i stedet. Langt mere brugbart.

Jeg vil til at renskrive en hemmelig mail til… Nåårh nej, det er jo hemmeligt *lusket-smiley-fordi-jeg-måske-ved-noget-I-ikke-ved…men-måske-kommer-I-til-det…hvis-det-går-godt…*

Mit tøj er lige nu temmelig nusset. Det trænger til en vask, for det er det samme som jeg havde på i går – men ellers er det såmænd rigtig pænt. Sorte 3/4 leggings, støvet lilla ballonnederdel med retroagtigt print, sort tanktop og hvid langærmet Vero Moda bedstefarundertrøje udenpå. Not too shabby – når man altså lige ser bort fra pletterne og hundehårene.

I dag skal jeg nå at betale x antal girokort over netbank, vaske anselige mængder tøj, rydde lidt op og gøre lidt rent, tjekke jobnet for mulige emner, vande blomster og pakke det der nu er nødvendigt til Overnatningen Fra Helvede i aften.

I morgen skal jeg rydde op og ud i altmuligværelset. Det trænger. I vildskab.

Men jeg vil hellere slappe af og drikke en lørdagsøl med naboerne. Og hvis jeg er heldig bliver der tid til det hele.

I vindueskarmen ligger der en hel masse støv og ragelse. Vi har uhensigtsmæssigt store vindueskarme her i huset, og har desuden et temmelig anstengt forhold til vandrette flader. Vi har svært ved at holde dem ryddelige. Erkendelse er det første skridt på vejen mod helbredelse, siger man jo…

Weekend´en skal gå med det der værelse… Der kan jeg vist ikke nøjes med at bruge én dag. Nåja, og så skal der forhåbentlig også bages boller, pølsehorn og et-eller-andet-kageagtigt som pigerne kan få med i fritter på mandag.

Dette billede har I aldrig set

003

…og dét er der s´gu en grund til!

Jeg sender legen videre til to, og håber de vil lege med. Så:

Zpif! …fordi det kunne være så hyggeligt at se din version af dagens nedtur/optur – og fordi jeg glæder mig til at høre om du viser knæ i dag ;-)

Trine! …fordi jeg ikke kan komme i tanke om nogen i hele Blogland der kunne gøre det mere underholdende.

Deltagelse er optional d´damer. Sæt i gang!

5 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hehe - det bliver da lidt af en udfordring efter den her omgang! ;-)

Elsker det faktum, at du også har en skammel på bagtrappen til 'morgenmad'....

Go' tur Helvede tur/retur!

Kirsten sagde ...

Tak Trine. Tror du man skal klæde sig varmt på i Hades i aften?

(og p.s. skammelen er ganske uundværlig - ligesom morgenmaden!) ;-)

Anonym sagde ...

HA HA HA HA HAAAAA - elsker det billede, det er da skønt :-)

God weekend, med oprydning og alt det der... og husk lige en lørdagsøl også ikk.

KH Maria.

KDS sagde ...

Jeg føler mig faktisk lidt utryg ved det billede.

mette b sagde ...

Hvor er I smukke!

Nyd din lørdag :)