tirsdag den 2. september 2008

Bravo!

Da pigerne endelig var faldet i søvn i aftes, og alt andet var til en side, satte vi en dvd i maskinen. Jeg havde godtnok regnet med den var god, men at den skulle vise sig at være fabelagtig... Åh, suk!

The Bucket List har Jack Nicholson og Morgan Freeman i hovedrollerne, ført sammen af skæbnen - Nicholson selvfølgelig en gnaven, gammel stodder der har nok i selv, og Freeman den sympatiske, tålmodige ældre mand, så dér var ingen overraskelser. Men makkerparret sammen, altså.

Jeg vil intet afsløre, hvis og ifald nogen herinde skulle have lyst til at se den. Jeg vil bare sige, at for mig var den intet mindre end årets bedste og mest seværdige film. Jeg lo så tårerne trillede - og senere var der også to stille tårer, men ingen grin.

Jeg véd også med mig selv, at de bedste film er dem, hvor man bagefter ikke kan sove, fordi filmsekvenserne genspiller sig for ens indre øje, og det gjorde de her.

Bravo!

Ingen kommentarer: