tirsdag den 22. maj 2012

Krea(s)tiv

Jeg har haft ufrivillig hjemmearbejdsdag i dag. Billedligt talt er jeg punkteret på det ene bagdæk, så jeg humper rundt og er ganske uelegant og besværet at se på. Det gør mildest talt pænt ondt når jeg kommer til at foretage en uovervejet bevægelse, og dét funker ikke sammen med arbejdende værksted og stående/semiløbende arbejdsstilling en lang dag. Så.

Jeg har arbejdet fra sofahjørnet, og senere (da varmen blev ulidelig) fra bænken på terrassen. Vel egentlig ikke så ringe, når man tænker over det.

001

Først: Fri leg med tekstilfarve og hjemmegjorte stempler. Og nej, der var ikke nogen stor tanke bag. Det var kun for at foretage en materialeundersøgelse. Hvorfor det er endt med at foregå med blå og turkis toner har jeg ingen idé om. Normalt er jeg slet, slet ikke glad for de toner – og måske netop derfor kommer jeg heller aldrig til at bruge dem til noget videre. Men principperne er fine, og det skal bestemt udvikles på.

004

Dernæst: Smykker en masse! Halskæder, halskæder, halskæder… Jeg havde helt svært ved at stoppe igen – men nu har jeg tvunget mig til det, for jeg vil også gerne nå noget andet inden jeg er presset ud i at holde fri for i dag.

007

I morgen er der jo atter en dag. En hjemmearbejdsdag, med mulighed for endnu flere gode sager.

Det er næsten som at bo i en slikbutik…

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Flot! Den lyserøde halskæde med den store blå sten:o)