torsdag den 26. juni 2008

Sol, sol, kom igen!

Jeg vil ha´ sommer igen. Nu, tak! Inde hos Liselotte (den hellige ko) kan jeg se, at sandalerne er kommet frem igen, og dét synes jeg da tyder på, at der må være højt solskin over Gug og omegn.

Jeg synes bare ikke rigtig det er nået herud vestpå... Det indendørs tørrestativ er taget i brug igen i dag - og gudhjælpemig også tørretumbleren! - for jeg gider altså ikke rende og hænge op, tage ned, hænge op, tage ned hver gang vejret skifter.

Jeg trænger til sol. Jeg trænger til varme. Jeg trænger såmænd også til ferie, men hvis bare det andet ville vise sig, så skulle det såmænd nok gå.

Jeg trænger til lange sommeraftener, med tid til at hive ukrudt op i det nyanlagte læbælte mod vest. Med ild i bålet, med badebassinet fremme til pigerne, med glad barnelatter nede på vejen når rulleskøjterne er fundet frem. Med vejr til den løbetur jeg altid siger jeg gerne vil have - men så sjældent får taget.

Ferien venter lige om hjørnet, men først skal jeg lige på tur med alle de skønne unge mennesker jeg arbejder med. Vi tager på camping i Sønderjylland i en uge, og håber at Danmark viser sig fra sin bedste side når vi drager afsted. Vi vil ha´ sommer. Nu, tak!

Psst! Jeg kan altså ikke helt finde ud af dét der med at linke til Liselotte, uden at skulle skrive hele webadressen... Hvordan søren gør jeg dét? Hilfe, Help, Hjælp, for pokker...

Ingen kommentarer: