fredag den 19. oktober 2012

Efterårsferiefredag

Vi har ferie. Jo, vi har. Og derfor kan vi gøre som vi vil – og det er præcis dét der sker.

I dag skal min dårlige samvittighed blandt andet tilgodeses. Jeg er a.l.t for ringe til at besøge min gamle mormor, og jeg ved det godt. Desværre tager den ene dag bare alt for ofte den anden, og jeg kommer ikke afsted. Skam med skyld på.

Today´s the day, my dear.

Pigerne og jeg bagte æblemuffins for nylig, og dem tager vi selvfølgelig med. Hun har brug for sul på kroppen, det gamle skind, og måske kan vi lokke en bid af efteråret i hende hvis det er hjemmebagt.

007

Nu tager vi bare rigeligt med, og efterlader et lille lager hos hende når vi kører igen. De smager af æble, kanel, vanille og nødder, og kender jeg hende – og hendes smagsløg – ret, så falder de i god jord.

Det bliver garanteret en dejlig dag. Vi har lavet en underhåndsaftale med min lillebror og hans dejlige familie om at mødes dernede. Mormor ved ikke vi kommer, og dét er kun godt. Ellers ville hun stæse op og ned ad trapper, frem og tilbage, for at finde godter, kager og andet frem. Hun har i virkeligheden bedre af at tage den lidt med ro lige nu.

Vi skal bare være, nyde og tage dagen som den kommer. Det er ikke så ringe endda.

Ingen kommentarer: