søndag den 10. april 2011

Man skal huske at være taknemmelig for de små ting

Denne weekend er jeg således taknemmelig for at Hubert Cecil Booth, det kære væsen, var en hittepåsom mand. Hubert opfandt nemlig støvsugeren tilbage da Klør Konge var knægt, og dét kom mig tilgode både i dag og i går.

Min støvsuger er en anelse mere up-to-date end Huberts oprindelige, og er s´mænd også en kende mere handy at slæbe rundt på. Tror jeg…

Det var i hvert fald fedt at ha´ den da

  1. vi havde gravet omkring 4 kubikmeter jord ud fra køkkenet, og slæbt hvad der virkede som halvdelen ind i resten af huset
  2. katten, det fæle bæst, havde sneget sig ind i stuen midt i byggeriet – og formåede at vælte fuglebur avec fuglefrø, –lort, vand og grøntsager ned på gulvet. Umiddelbart efter jeg lige havde støvsuget jord op, selvfølgelig.
  3. vi i dag var færdige med at lægge flamingoplader i, hvor der før var jord. Det var nu så kønt med alt det flamingofnuller, synes Agnes – så jordhistorien gentog sig i stue og bryggers.

Æret være den som æres bør. Tak, Hubert! Du skal ikke blive glemt.

Ingen kommentarer: