mandag den 30. juli 2012

Så længe jeg ikke rører speederen eller bremsen, kører den faktisk helt okay…

Nåmmen altså. Udenfor den lokale Skoda-pusher i Nørresundby havde de sat et skilt op.

“Vi mangler din brugte bil eller mc”, stod der.

Jeg tvivler. Virkeligvirkelig!

Den dér lyd jeg fortalte om?! Den er blevet værre. Og der er dukket en ny op der om muligt gør mig endnu mere hed om ørerne. Så nu siger den en meget gennemtrængende *klonkklonkklonkklonkklonkkkkk* med ekstra volumen ved højresving (damn you, roundabouts!!!), men det forsvinder heldigvis når jeg ikke rører speederen.

Jeg tilrettelægger derfor nu mine ruter, således at jeg fortrinsvist triller ned ad bakkestrækninger i frigear. Så spinder den nærmest som en killing.

Indtil jeg skal bremse, that is. Dét frembringer nemlig en skurrende rædsel af en lyd fra venstre bagdæk; dén slags der får fodgængere til at vende sig forskrækket, og småbørnsmødre til at hive deres afkom tæt ind til kroppen. Vi ved allesammen, at den slags bremselyd får det til at løbe koldt ned ad ryggen, nicht wahr?! Som fingernegle på en tavle…

Så dét prøver jeg så også at lade være med. Sådan da. Det kan jo blive nødvendigt fra tid til anden.

Men for det meste sniger jeg mig afsted med 40-60 km/t, og prøver at gøre mindst mulig væsen af mig.

Og så håber jeg Troldmanden fra banken får tryllet med tallene, og giver grønt lys for nyindkøb af næsten lydløst, ninja-agtigt køretøj.

Helst meget, meget snart.

1 kommentar:

Karina sagde ...

Hihi du er fantastisk til at fortælle. Jeg er slet ikke i tvivl om hvordan en biltur i jeres bil spænder af, og kan sagtens se dig for mig ;o)
Tak for morgenens grin...