fredag den 2. november 2012

Det bugter sig i bakke, dal…

Både gamle Danmark, livet generelt og mit energiniveau. Nåja, og kreativiteten.

Jeg er muggen røv lige nu.

Jeg har været i gang med et patchwork-juletræstæppe i nogen tid nu; en gave til min fars søde kone (nej, vi bruger ikke “hustru” herude på landet) som jeg har lovet hende er færdigt senest d. 16. december. Det skal jo lige nå at komme under træet, ikke?

Nåmmen, der har såmænd været pænt meget klippe-skære-sy-presse arbejde allerede. Og det ligner LORT. Jo, gu´ gør det så.

Så nu starter jeg forfra. Crap. Med nye stoffer, nyt design, nye mønsterdele, ny idé. Men samme grundform og samme farver.

Crap igen.

Det skulle jo bare ha´ kørt som pik i Grethe. Og det gjorde det vel egentlig også – det blev bare ikke æstetisk flot, som jeg havde forestillet mig det. Det blev rodet, meget lidt kønt og overheleho´det ikke julet.

*Hrmpf*

Nu skider jeg det hele et stykke i aften og i morgen, og så kan jeg starte igen søndag. Det burde være tidsnok – og hvis jeg tager fejl, må jeg jo bare knokle igennem de sidste dage inden tæppet skal være færdigt. Jeg har jo så ofte bildt mig selv ind at jeg arbejder bedst under pres…

Nu kan jeg hælde en kop the op til mig selv, og ramme sofahjørnet sammen med Agnes. Netflix er altid villig til at underholde mig, og i morgen tidlig tager jeg på smykkekursus. Så skulle jeg nok være distraheret fra det skide tæppe så længe!

Ingen kommentarer: